تبریز - خبرنگار دنیای اقتصاد: راه‌چاره بهبود وضع اقتصادی کشور، بهبود روابط بین‌الملل است و ناگزیریم هرچه سریع‌تر روابط بین‌المللی را بیش از پیش بهبود بخشیم. دکتر منادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان مطلب فوق افزود: تعامل مطلوب با دنیای خارج مطمئنا کارساز و در بهبود وضع اقتصادی کشور موثر است، بنابراین دولت باید مسائل اقتصادی خود را با دنیا اصلاح کند و کار کارشناسانه قابل قبول جهانی انجام دهد. وی در رابطه با خصوصی‌سازی و اجرای صحیح اصل ۴۴ قانون اساسی با بیان اینکه این امر باید تدریجی و آرام، ولکن منطقی و قابل قبول پیاده شود و نه شتاب‌زده و رفع تکلیفی افزود: دولت باید توجه داشته باشد که بخش خصوصی توان خرید یک‌جای واگذاری‌ها را ندارد و باید باتوجه به ظرفیت‌ها حرکت کرد. منادی واگذاری امور به بخش خصوصی و کم شدن تصدی دولت و توان‌مندی‌های بخش خصوصی را در پیشبرد و توسعه اقتصاد کشور ارزشمند دانست.

منادی مظلومیت بخش خصوصی در قبال دولت و اینکه سال‌‌های متمادی دولت بخش خصوصی را رقیب کاری خود پنداشته و هیچ وقت میدان عملی مناسب فعالیت وی به او نداده است را پذیرفت و گفت: به هر صورت ممکن باید دولت امور اقتصادی را به بخش خصوصی واگذار کند و طبیعتا بخش خصوصی نیز نباید در این مورد احساس مظلومیت و تنهایی کند. وی افزود: مجلس نیز به‌عنوان نماینده مردم و فعالیت‌های اقتصادی بخش خصوصی در قالب حرکت‌های مردمی باید از بخش خصوصی حمایت کنند و ما به عنوان نمایندگان منتخب مردم در حال رایزنی و برنامه‌ریزی جهت حرکت منسجم در این سمت و سو هستیم.

وی ضمن حمایت علنی و عملی از خصوصی‌سازی، ارتباط قوی بازرگانی بخش خصوصی داخلی با بخش خصوصی خارج از کشور را تعامل کارسازی دانست و افزود: دولت باید در روان‌سازی این بستر نقش اساسی داشته باشد و به طور جدی عمل کند. منادی در پایان درخصوص مشکل نقدینگی کارخانه‌ها باتوجه به سیاست‌های بانکی کشور که هنوز پس از گذشت ۴ ماه از سال مشخص نشده، گفت: قبل از تعطیلی مجلس مذاکرات لازم در این مورد با مسوولان اقتصادی رده بالای کشور و هم‌چنین رییس بانک مرکزی به عمل آمده و بعد از اتمام تعطیلات نسبت به پیگیری سریع موضوع اقدامات لازم انجام می‌شود.