ساری - خبرنگار دنیای اقتصاد: تاکنون یک میلیون و ۵۴۳هزار مترمکعب آب در اختیار بخش کشاورزی استان مازندران قرار گرفته است. عزیز‌ا... واحد، مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران در ششمین جلسه ستاد مقابله با خشکسالی استان مازندران با بیان این مطلب افزود: ۹۸میلیون مترمکعب از سدها، ۲۳۱میلیون مترمکعب از این میزان آب از آب‌بندان‌ها، ۵۳۶میلیون مترمکعب از رودخانه‌ها و ۶۷۸میلیون مترمکعب از چاه‌ها تامین شد که این عدد در مقایسه با نیاز واقعی بخش کشاورزی استان تا پایان خردادماه ۵/۱۶درصد یعنی ۴۴۲میلیون مترمکعب کمتر است.

وی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی کارکنان آب منطقه‌ای و شرکت توزیع استان برای تقسیم و توزیع آب گفت: برای کاهش این کمبود تاکنون حدود ۱۳درصد از طریق اعمال مدیریت و صرفه‌جویی از سوی کشاورزان جبران شد و مابقی اراضی خسارت‌ دیده است. مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران در ادامه یادآور شد: یکی از روش‌های مهمی که در امر مقابله با بحران خشکسالی به کار گرفته شد، استفاده از تاسیسات و ابنیه در دست اجرا، از جمله کانال انتقال آب چالوس بود که از این طریق ۹۱۰۰هکتار از اراضی که در معرض خشکسالی قرار گرفته بودند، نجات یافتند. ضمن آنکه با نصب موتور پمپ‌ها، دریاچه‌ها و لوله‌گذاری ۲۰۰۰هکتار از اراضی در محدوده قائم‌شهر، جویبار و بهشهر از خطر خشکسالی نیز نجات یافت.

وی با اشاره به ضرورت تامین آب برای برنج در این مقطع از زمان کشت اظهار امیدواری کرد با دستور مقام عالی وزارت نیرو و معاون وی مرحله دوم رهاسازی آب از سد لار برای دشت هراز آغاز و نگرانی کشاورزان شهرهای آمل، بابل، محمودآباد و بابلسر برطرف شود.