اولین قطار از طرح در حال اجرای قطار شیراز - اصفهان طی مراسمی‌با حضور مسوولان استانی و کشوری به صورت آزمایشی به استان فارس وارد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون وزیر راه و ترابری در مراسم ورود آزمایشی این قطار به استان فارس با بیان اینکه طرح قطار شیراز - اصفهان از اواخر سال ۸۴ به طور جدی شروع شد، افزود: این راه آهن جزو طرح‌های مهم کشوری بوده و امکانات اجرایی و اعتبارات لازم با اولویت به آن اختصاص داده شده است.

صادق افشار یادآور شد: طرح راه‌آهن شیراز - اصفهان تاکنون ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان سال ۸۷ نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به جزئیات عملیات اجرایی این طرح نیز گفت: از کل ۵/۱۳ کیلومتر تونل‌های این محور ۱۳ کیلومتر حفاری شده و هم‌اکنون نیز در حال لاینینگ تونل‌ها هستیم ضمن اینکه عملیات ریل‌گذاری تا شهرستان اقلید فارس نیز انجام شده است.

معاون وزیر راه و ترابری با بیان اینکه عرشه فلزی پل ایزدخواست در استان فارس نیز به پایان رسیده، افزود: طی دو یا سه ماه آینده مسیر اصفهان تا شهرستان اقلید فارس نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه و ترابری با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۳۰۰میلیارد تومان در طرح راه‌آهن شیراز - اصفهان هزینه شده است، افزود: به لحاظ وجود جاذبه‌های گردشگری در اطراف مسیر راه‌آهن، خط آهن بین تخت جمشید و شیراز به صورت دو خطه طراحی و اجرا شده است.