بندرعباس - خبرنگار دنیای اقتصاد: روزانه ۹۰هزار بشکه به ظرفیت اسمی تولید شرکت پالایش نفت بندرعباس افزوده می‌شود.

اسکندری، مدیر امور پالایش شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در بازدید از طرح افزایش ظرفیت و تعمیرات اساسی این شرکت با اعلام خبر فوق به تقسیم‌بندی تعمیرات اساسی بر اساس نوع دستگاه‌ها اشاره و اظهار کرد: شرکت پالایش نفت بندرعباس در زمینه تعمیرات ظروف، مبدل‌ها، ماشین‌آلات، کولرهای هوایی و... حدود ۸۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

اسکندری افزود: تعمیرات بعضی از موارد از جمله کولرهای هوایی به اتمام رسیده که با توجه به برنامه‌ریزی اولیه حدود ۱۰درصد جلوتر از برنامه است و امید می‌رود قبل از زمان‌بندی مشخص شده واحد راه‌اندازی شود.

وی به تاثیر طرح افزایش ظرفیت شرکت پالایش نفت بندرعباس در واردات بنزین و گازوئیل اشاره کرد و ادامه داد: با اجرای این طرح از واردات این محصولات کاسته می‌شود و در پی آن نیز نام استان هرمزگان در سبد تولید انرژی پررنگ‌تر می‌شود.

اسکندری سودآوری شرکت پالایش نفت بندرعباس در بین ۹ شرکت پالایشی در ایران را بالا دانست و اضافه کرد: طبق حسابرسی در ترازنامه سال ۸۶، شرکت پالایش نفت بندرعباس از لحاظ سودآوری در میان ۹ شرکت پالایشی در ایران از جایگاه خوبی برخوردار بوده و همچنین در مقایسه با سایر شرکت‌های پالایشی در سطح جهانی در سطح بالایی قرار دارد. مدیر امور پالایش شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به اجرای طرحی برای تبدیل نفت کوره به فرآورده‌های با ارزش اشاره کرد و گفت: ارتقای کیفیت فرآورده‌های تولیدی در پالایشگاه‌ها و افزایش میزان تولیدات با ارزش و کاهش ضایعات در سرلوحه برنامه‌های پالایشگاه‌ها قرار گرفته است.وی گفت: عملیات اجرایی طرح افزایش ظرفیت در شرکت پالایش نفت بندرعباس توسط نیروهای متخصص و باتجربه ایرانی انجام شده است و امید می‌رود که با برنامه‌ریزی مناسب و پتانسیل‌های موجود، شرکت‌ها و پیمانکاران پالایشگاه‌ها بتوانند در سطح جهانی رقابت کنند.