مشهد- خبرنگار دنیای اقتصاد- قائم‌مقام مدیریت گاز سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی گفت: اجرای طرح بازبینی تاسیسات گازی فازهای مسکونی و اماکن تجاری با عمر بیش از ۵سال در استان آغاز شد.

سیدمجید تقوی، در این باره افزود: مسدود شدن دودکش‌ها و اقدام به لوله‌کشی غیرمجاز پس از صدور تاییدیه شرکت گاز، در بسیاری از موارد باعث گازگرفتگی و گرفتن جان بسیاری از افراد می‌شود که طرح یاد شده برای جلوگیری از این حوادث اجرا می‌شود.

وی به هزینه بازبینی هر واحد مسکونی، اشاره کرد و ادامه داد: بیشترین هزینه برای بازبینی در کشور متعلق به شهر همدان با ۴۵هزار تومان و کمترین آن با ۶هزار و ۵۰۰تومان مربوط به خراسان رضوی است که با تمهیدات انجام شده از طرف نظام مهندسی و ناظران این مبلغ در استان به ۲هزار تومان کاهش یافت.

علیرضا موسوی، مدیرعامل شرکت تعاونی خدمات فنی، مهندسی و مشاوره‌ای مهندسین مکانیک سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی نیز گفت: در جلسه‌ای که چندی پیش با دادستان مشهد داشتیم، برای مقابله با قاتل نامرئی کارگروهی تشکیل شد و راهکارهایی برای جلوگیری از ایجاد چنین مشکلاتی تدبیر شد که یکی از این راهکارها اجرای طرح بازبینی تاسیسات گازی منازل مسکونی و اماکن تجاری است.