رییس سازمان توسعه تجارت ایران از اجرای طرح جدید «هدایت صادرات از استان‌ها»در استان فارس برای اولین بار در کشور خبر داد. مهدی غضنفری در سفر به شیراز و در کارگروه توسعه صادرات استان فارس با بیان اینکه این طرح هنوز در هیچ استانی اجرایی نشده و درصورت توافق در فارس برای اولین بار انجام می‌شود، افزود: براساس طرح هدایت صادرات از استان‌ها، آن دسته از استاندارانی که قصد حمایت و رهبری صادرات در استان خود را دارند، به صورت مالی و تامین بخشی از اعتبارات مورد حمایت سازمان توسعه تجارت ایران قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح هم مساله برون‌گرایی در اقتصاد کشور محقق می‌شود و هم اینکه امر صادرات به دست شخص اول استان به صورت مدون‌تری انجام می‌شود.

رییس سازمان توسعه تجارت ایران افزود: علاوه بر این طرح، سازمان توسعه تجارت طرح سنتی خود را نیز به نام طرح‌های استانی اجرا می‌کند. غضنفری همچنین با اشاره به همکاری با استان فارس در خصوص گسترش روابط تجاری با کشورهای حوزه خلیج فارس نیز گفت: در این خصوص سازمان توسعه تجارت از دو راه می‌تواند استان را حمایت کند؛ یکی اینکه یک نفر از استان فارس به عنوان نماینده استان در دبی مستقر شده و امور ارتباطی فارس با کشورهای آن منطقه و تبلیغات اقتصادی استان را انجام دهد و دوم اینکه استان فارس می‌تواند امور خود را با استفاده از رایزنی‌های ایران در سه منطقه امارات، کویت و عربستان پیگیری کند.

معاون وزیر بازرگانی همچنین گفت: در خصوص توسعه روابط اقتصادی با کشورهای حوزه خلیج فارس و همچنین آفریقا سازمان توسعه تجارت تا حد توان، تلاش‌ها و حمایت‌های مختلف خود را صورت خواهد داد.