نخستین کورت اسکواش (مکان بازی اسکواش) شیشه‌ای کشور در ابعاد ۲۴مترمربع توسط بخش خصوصی در شیراز به بهره‌برداری رسید. رییس هیات اسکواش استان فارس، در گفت‌و‌گو با «ایرنا» گفت: این کورت با حمایت موسسه علوم قرآنی شیرازکه قابل جا‌به‌جایی است با هزینه‌ای بالغ بر ۸۰میلیون ریال توسط دست اندرکاران هیات اسکواش فارس که مقاومت بسیار زیادی در برابر ضربات سنگین دارد ساخته شده است.

وی افزود: برای توسعه این رشته در استان فارس شورای شهر و شهرداری‌ها می‌توانند زمین مورد نیاز را در اختیار قرار دهند تا بتوان با دایر کردن آن در پارک‌ها و محل‌های مناسب ضمن پرکردن اوقات فراغت جوانان به کشف استعدادها برای پرورش قهرمانان این رشته پرداخت.

مهدی مختاری دبیر هیات اسکواش فارس نیز در مورد ساخت و نصب این کورت گفت: این کورت که با ابعاد ۲۴متر مربع و ارتفاع ۵/۲ متر و با استفاده از مواد اولیه ساخت کشور آلمان که مقاومت زیادی در برابر ضربات سنگین دارد توسط همکارانمان در هیات اسکواش فارس ساخته شده است.

وی افزود: دیوارهای شیشه‌ای این کورت پس از آنکه ساخته شد برای آزمایش با اتومبیل از روی آن عبور کردیم که مقاومت خود را نشان داد و آنگاه آن را نصب کردیم.