ساری - خبرنگار دنیای‌اقتصاد: به منظور ایجاد تعامل بیشتر و تدوین راهکارهای مناسب برای ساماندهی صنایع مستقر در شهرهای مازندران، شهردار ساری با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران دیدار کردند. در این دیدار مشکلات واحدهای صنعتی که در شهر استقرار دارند، به منظور توسعه پایدار شهر به همراه پویایی صنعت مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای مناسب در این خصوص نیز ارائه شد.

مرتضی هاشم‌پور، مدیرعامل شهرک‌های صنعتی مازندران در حاشیه این دیدار با تاکید بر تقویت و پایداری شهرها در کنار صنعت گفت: چنانچه پایه اقتصاد شهر مصرفی باشد نمی‌تواند به توسعه پایدار کمک کند و توسعه پایدار یک شهر مستلزم استقرار صنعت و ارتباط نزدیک شهر با آن است. وی گفت: امروزه به علت شهرسازی مدرن، صنعت از شهر فاصله گرفته است که این شهر را به سمت تزلزل معطوف می‌دارد و باید تدبیر خاصی صورت گیرد که صنایع بدون ایجاد مزاحمت در شهر یا حاشیه آن استقرار یابند و شهرها بر پایه تولید و صنعت شکل بگیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران ساماندهی صنایع ناهمگون در شهرها را مهم دانست و گفت: در مبادی ورودی شهرها به صورت نامنظم و پراکنده مراکز تولیدی زیادی فعالیت می‌کنند که بعضا با ایجاد مزاحمت مشکلاتی را هم به همراه دارند که باید نیازمندی‌های آنها مرتفع و با ایجاد بسترهای مناسب شرایطی فراهم شود که این واحدها به صورت متمرکز در یک جا استقرار یابند تا با استفاده از حداکثر ظرفیت هم از هزینه تولید کاسته و هم به پویایی اقتصاد کمک شود.