شیراز - خبرنگار دنیای اقتصاد: رییس سازمان صنایع و معادن استان فارس اعلام کرد: از سال ۸۶ تاکنون یک‌هزار و ۳۷۷ پروژه صنعتی و معدنی در این استان به بهره‌برداری رسیده است.

سیدعلی شهپری افزود: این تعداد واحد صنعتی و معدنی با مجموع سرمایه‌گذاری ۵۴۰میلیارد تومانی برای ۴هزار و ۸۱۳ نفر اشتغالزایی داشته است.

وی با بیان اینکه در این مدت همچنین ۲۵ فقره جواز فعالیت صنعتی در شهرهای ممسنی، کازرون، داراب، فسا، فراشبند، فیروزآباد و جهرم صادر شده است، از مردم خواست هنگام فراخوان سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت و معدن به این بخش اعتماد کرده و در این فراخوان شرکت کنند؛ زیرا سرمایه‌گذاری در این بخش از خرید زمین بهتر است. شهپری با بیان اینکه استان فارس در جذب سرمایه بنگاه‌های زودبازده بعد از خراسان رضوی و آذربایجان در رتبه سوم قرار دارد، افزود: تاکنون قرارداد ا جرای دوهزار و ۳۳ طرح به ارزش هزار و ۶۴۳میلیارد تومان با بانک‌های عامل منعقد شده است. رییس سازمان صنایع و معادن استان فارس در ادامه از تاسیس دو کارخانه نساجی و نخ‌ریسی در شهرستان داراب و همچنین یک کارخانه پارچه‌بافی در شیراز خبر داد و گفت: سرمایه اولیه در نظر گرفته شده برای کارخانه نساجی ۲۵میلیارد تومان، نخ‌ریسی، ۳۵میلیارد تومان و پارچه‌بافی ۳۷میلیارد تومان است.

وی همچنین از آغاز ساخت طرح پتروشیمی شیراز با ۳۰۰میلیارد تومان اعتبار خبر داد و افزود: اجرای طرح سه‌گانه پتروشیمی آباده نیز که از مصوبات سفر هیات دولت به استان فارس است، با ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار آغاز شده است. رییس سازمان صنایع و معادن استان فارس در بخش دیگری از سخنانش درباره فعالیت ایران‌خودرو در شیراز گفت: در اجرایی شدن قرار داد با ایران خودرو هیچ یک از مسوولان کوتاهی نکرده‌اند. شهپری با بیان اینکه این قرارداد در روند اجرایی دچار مشکلاتی شد که توقف آن را در پی داشت، ادامه داد: یکی از مشکلات به وجود آمده عدم تخصیص تسهیلات ۲۸۰ میلیارد ریالی به مجری طرح بود که پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام شده است. وی با تاکید بر اینکه برای اجرایی شدن این قرارداد لازم است مسوولان ایران خودرو در نگاه و عملکرد خود تجدید نظر کنند، خاطرنشان کرد: مسوولان و نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی نیز پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام داده‌اند و امیدوار هستیم با همکاری مسوولان ایران‌خودرو هرچه زودتر این طرح عملیاتی شود.