مازندران به تنهایی ۴۰درصد برنج مصرفی کشور را تامین می‌کند ساری - خبرنگار دنیای اقتصاد: وزیر جهاد کشاورزی از اختصاص ۱۵میلیارد تومان اعتبار در مرحله اول برای تامین بخشی از خسارات خشکسالی در مازندران خبر داد.

محمدرضا اسکندری در جلسه ستاد استانی مبارزه با بحران خشکسالی در ساری با اعلام خبر فوق افزود: این میزان اعتبار به منظور کمک به لایروبی، استحکام بخشی آب‌بندان‌ها، تقویت ایستگاه‌های پمپاژ،‌ جلوگیری از هدر رفت آب کانال‌ها و ساخت چاه‌های عمیق برای کشاورزان خسارت دیده اختصاص یافته است. وی گفت: هر اندازه که قانون تصویب کند، به آن اندازه سهم استان‌ها برای جبران خسارت‌ها تخصیص داده خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مازندران به تنهایی ۴۰درصد برنج مصرفی کشور را تامین می‌کند، اقتصاد مازندران را تحت‌تاثیر کشت برنج دانست و گفت: خشکسالی باعث شده در کشت برنج اثرات جبران‌ناپذیری اتخاذ شود که اقدامات ضربتی در این زمینه از سوی دستگاه‌های مختلف اجرایی ضروری است.

وی در عین حال کشت سویا را در اراضی غیرقابل کشت استان در کوتاه‌مدت برای کشاورزان آسیب دیده مقرون به صرفه عنوان کرد. اسکندری با بیان اینکه امسال ۷۵۰میلیارد تومان از اعتبارات مربوط به حوادث غیرمترقبه کشور است، یادآور شد: بخش ناچیزی از این اعتبارات به خسارت‌های مربوط به کشاورزی اختصاص می‌یابد که نیاز به بازنگری دارد.