ساری - خبرنگار دنیای‌اقتصاد: ۳۴۰ طرح اقامتی، تفریحی و توریستی با سرمایه‌گذاری ۱۴۵۰میلیارد تومان از سوی بخش‌خصوصی در استان مازندران در حال انجام است. رحمت عباس‌نژاد، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در جلسه کمیته گردشگری و سلامت با بیان مطلب فوق افزود: استان مازندران به دلیل دارا بودن نقاط ییلاقی، جلگه‌ای، کوهستانی و دریایی از توان بسیار بالایی در زمینه گردشگری برخوردار است و ظرفیت سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها و دنبال کردن اهداف سازمان در کمیته‌های گردشگری باعث جذب سرمایه‌گذاران شده است، به گونه‌ای که در‌حال‌حاضر ۳۴۰طرح اقامتی، تفریحی و توریستی در استان در حال اجرا است و هر روز نیز به تعداد طرح‌های گردشگری استان اضافه می‌شود.

وی افزود: بر اساس افق ۱۴۰۴ و تحقق طرح‌های مصوب شده، ظرفیت پذیرش گردشگران یک‌پنجم از ۲۰میلیون سهمی است که برای کشور در نظر گرفته شده است.

عباس‌نژاد، اساس سرمایه‌گذاری را با توجه به سرمایه و سرمایه‌گذاران و تنوع سرمایه‌گذاری و اینکه در ۷۷ نقطه از استان چشمه‌های آب‌معدنی با خواص متنوع وجود دارد در بخش سلامت و گردشگری اعلام کرد و افزود: به این منظور تعامل دستگاه‌های درگیر تعامل ناشی با استانداری یا سازمان گردشگری، صنایع‌دستی، میراث فرهنگی استان نبوده است، بلکه خود آنها اهداف را یافته‌اند و در تلاش هستند تا راهبردها را مشخص کنند و به انجام برسانند.

رییس سازمان میراث فرهنگی و... استان یادآور شد: سالانه ۱۵میلیون نفر از گردشگران داخلی و خارجی به این استان وارد می‌شوند، به طوری که همیشه یک میلیون و ۲۰۰هزار نفر مازاد بر جمعیت استان میهمان داریم که تمام نهادهای درمانی، پزشکی، خدماتی و... را درگیر می‌کنند.