بیرجند - خبرنگار دنیای اقتصاد: تولید قرص زعفران در نخستین واحد تولیدکننده تخصصی این محصول در ایران با ظرفیت تولید سالانه پنج میلیون عدد قرص در خراسان جنوبی آغاز شد. مدیرعامل شرکت تولیدی آترین زعفران شرق در مراسم آغاز به کار این واحد تولیدی در بیرجند،گفت:‌با بهره‌برداری از این واحد تولیدی برای ۳۵ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

امیر راعی‌فرد با بیان اینکه قرص خوراکی تولیدی زعفران این واحد قابلیت حل شدن و مصرف خانگی دارد، تصریح کرد: تاکنون این شرکت با کشورهای اروپایی، عربی و آسیایی درخصوص صادرات محصول تولیدی خود وارد مذاکره شده و بیش از ۷۰ نمایندگی استانی خود را در سراسر کشور راه‌اندازی کرده است.

وی تمامی تجهیزات موجود در این واحد تولیدی را مطابق با استانداردهای بین‌المللی دانست و اظهار کرد: ظرفیت اسمی این کارخانه باتوجه به شرایط موجود دستگاه روزانه ۱۸ هزار قرص است و می‌تواند تولید خود را سالانه به ۸۰ میلیون قرص افزایش دهد.مدیرعامل شرکت تولیدی قرص زعفران خراسان جنوبی اعتبار هزینه شده برای بهره‌برداری از این کارخانه را چهار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال این اعتبار سرمایه آورده کارخانه و مابقی نیز تسهیلات دریافتی از بانک‌هاست.

راعی‌فرد خاطرنشان کرد:‌این کارخانه در آینده‌ای نزدیک سه محصول دیگر نیز به بازار عرضه می‌کند.