معاون وزیر مسکن گفت: در مرحله اول واگذاری تسهیلات برای احیای بافت‌های فرسوده شهرها، ۱۰۰‌میلیون دلار تسهیلات بانک جهانی به احیای بافت قدیم شهرهای بندرعباس، کرمانشاه، زاهدان، سنندج و تبریز اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل موسوی افزود: در مرحله دوم این طرح نیز ۱۳ شهر دیگر با اعتبار حدود ۸۰۰‌میلیون دلار در دستور کار قرار دارند که تلاش می‌کنیم استان بوشهر در ردیف استان‌های مرحله دوم باشد.

وی با بیان اینکه میزان دریافت وام از بانک جهانی توسط پنج شهر یادشده ۱۲‌میلیارد تومان است، اظهار کرد: سنندج حدود ۳۰‌درصد از میزان وام خود را دریافت کرده و تبریز نیز در مرحله تصویب وام قرار دارد.

معاون وزیر مسکن افزود: میزان دریافت تسهیلات شهرهای بندرعباس، کرمانشاه و زاهدان که از محل بانک جهانی به آنها وام تعلق گرفته، حدود ۷۰‌درصد است.

موسوی در خصوص نحوه پرداخت وام بانک جهانی برای احیای بافت‌های فرسوده شهرها گفت: برای هر طرحی که توافق شد، مشاور انتخاب می‌شود و اقدام این مشاور بر اساس شرح خدماتی است که در وزارت مسکن و بانک جهانی مشخص شده است.

وی ادامه داد: پس از تایید مشاور توسط بانک جهانی، مشاور مطالعات خود را انجام می‌دهد و گزارش‌های خود را به دستگاه‌های اجرایی ذیربط استان می‌فرستد و در صورت تصویب در جلسه ستاد توانمندسازی بافت‌های فرسوده، اعتبار آن از محل منابع بانک جهانی تامین می‌شود.