مشهد- خبرنگار دنیای اقتصاد: رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: در سال گذشته می‌بایستی ۳۳۷‌میلیارد تومان از درآمدهای استانی را وصول می‌کردیم که ۱۰‌درصد بیشتر از این میزان وصول شد. احمد صادقی گلمکانی‌، با بیان این مطلب افزود: ۸۰‌درصد از این مبلغ، درآمدهای مالیاتی است و ۲۰‌درصد هم در آمد سایر ادارات است.

وی با تاکید بر اینکه درآمدهای استان صرفا، صرف تهیه طرح‌های عمرانی استان می‌شود، افزود: باید بتوانیم درآمدها را به صورت منطقی بالا ببریم؛ در این صورت طرح‌های عمرانی بیشتری را می‌توانیم در استان پیاده و اجرا کنیم.

وی گفت: در سال گذشته با توجه به تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۱۳۸۶ کل کشور، این سازمان کل حقوق کارمندان رسمی و پیمانی استان را پرداخت کرد از این رو در سال گذشته هیچ اداره‌ای دغدغه پرداخت حقوق را نداشت.

صادقی گلمکانی در ادامه گفت: در مرحله دوم و مرحله سوم سهام عدالت، این استان بالاترین تعداد افراد را با توجه به اینکه تعداد روستاییان، عشایر و کارمندان استان نسبت به سایر استان‌ها بیشتر است، شناسایی کرده و عملکرد خوبی در این زمینه داشته است.

وی با بیان اینکه برای تسریع در رشد توسعه استان باید موانعی را که بر سر راه بخش خصوصی وجود دارد رفع کرد، خاطر نشان کرد: برداشتن این موانع بر عهده بخش دولتی است و با توجه به اینکه در بخش صنعت و سایر بخش‌ها حضور بخش خصوصی در استان قابل‌ملاحظه است حمایت از این بخش می‌تواند سرعت رشد توسعه استان را افزایش دهد.

رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی تصریح کرد: در سال جاری در نظر داریم حدود ۳ شهرستان دیگر را مانند شهرستان سرخس در سال گذشته، با همکاری تعدادی از دانشجویان دانشگاه فردوسی در زمینه بررسی علت عدم توسعه آنها و شناخت مزیت‌های منطقه مورد مطالعه قرار دهیم.