اختصاص 690میلیارد ریال برای توسعه صنعت در فارس

هیات وزیران وزارت نفت را مکلف کرد نسبت به گازرسانی به ۱۰۰ روستا در سال‌های ۸۷ تا ۸۹ اقدام کند

هیات وزیران بیش از ۶۹۰میلیارد ریال اعتبار و تسهیلات ارزی و ریالی برای رونق و توسعه زیرساخت‌های صنعت در استان فارس اختصاص داد. به گزارش خبرگزاری مهر، هیات وزیران در جلسه‌ای که همزمان با سفر مقام معظم رهبری در مرکز استان فارس تشکیل شد، وزارت صنایع و معادن را موظف کرد با هماهنگی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور نسبت به اختصاص مبلغ ۱۲۰میلیارد ریال به منظور ساخت زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی در سطح استان و اختصاص مبلغ ۲۱میلیارد ریال برای اجرای زیرساخت‌های بخش معدن اقدام کند.

بر اساس این مصوبه دولت، وزارت صنایع و معادن همچنین مکلف شد نسبت به اختصاص مبلغ پنج هزار و ۵۰۰میلیارد ریال تسهیلات ریالی و ۵۰۰میلیون دلار تسهیلات ارزی مورد نیاز به منظور اجرای حداقل ۱۰ طرح بزرگ صنعتی در قالب طرح آمایش صنعت در سطح استان طی سال‌های ‌۸۷ و ۸۸ و اختصاص مبلغ ۵۰۰میلیارد ریال برای راه‌اندازی صنایع بزرگ در استان فارس که به دلایل مختلف غیر‌فعال هستند، طی سال‌های ‌۸۷، ‌۸۸ و ۸۹ اقدام کند.

همچنین بر اساس این مصوبه دولت، وزارت صنایع مبلغ ۴۶میلیارد ریال را برای ساخت مسجد و اورژانس و تامین شش دستگاه ماشین آتش نشانی و شش دستگاه تانکر در شهرک‌های صنعتی استان اختصاص خواهد داد.

این مصوبه در تاریخ ‌٢٩/٢/١٣٨٧ از سوی معاون اول رییس‌جمهور برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است. همچنین هیات وزیران همزمان با سفر مقام معظم رهبری به استان فارس در جلسه استانی خود ‌وزارت نفت را موظف کرد نسبت به گاز رسانی به ‌١٠٠ روستا علاوه بر مصوبات قبلی دولت طی سال‌های ۸۷ تا ۸۹ اقدام کند.

در این جلسه وزارت نفت موظف شد با هماهنگی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور نسبت به صدور مجوز و تامین خوراک سه واحد پتروشیمی در سطح استان و گازرسانی به یکصد روستا علاوه بر مصوبات قبلی دولت طی سال‌های ۸۷ تا ۸۹ اقدام کند.

بر اساس این مصوبه دولت، وزارت نفت همچنین مکلف شده است علاوه بر ساخت مجموعه فرهنگی آموزشی شیراز و تامین تمامی هزینه‌های پژوهشی و تحقیقاتی طرح‌های مرتبط و مصوب که توسط نخبگان استان اجرا می‌شود، نسبت به تهیه برنامه راهبردی تحقیق و فناوری بخش نفت و گاز برای تغییر ساختار و ایجاد تشکیلات مناسب، کمک به محرومان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی با اختصاص مبلغ ‌٥٨میلیارد ریال به ترتیب ‌٥٠میلیارد ریال برای مددجویان کمیته یاد شده و ‌٨میلیارد ریال برای مدد جویان سازمان بهزیستی کشور تا شهریور سال ‌٨٧ اقدام کند.

این مصوبه نیز در تاریخ ‌٢٩/٢/١٣٨٧ از سوی معاون اول رییس‌جمهور برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.