سیمان پاکتی باقران تیر ماه وارد بازار می‌شود

عملیات نصب تجهیزات و ماشین‌آلات کارخانه سیمان باقران که عظیم‌ترین طرح صنعتی خراسان جنوبی با بزرگترین جامعه سهامداری است، آغاز شد. به گزارش خبرگزاری فارس، مدیر عامل شرکت سیمان باقران در دیدار از سایت این کارخانه با بیان اینکه تمامی ماشین‌آلات مورد نیاز این طرح طی ۴۰ روز آینده وارد سایت می‌شود، افزود: با ورود و نصب این تجهیزات امیدواریم سیمان پاکتی شرکت سیمان باقران در تیرماه امسال به بازار استان عرضه شود.

حمیدرضا محبی‌پور تصریح کرد: در فاز اول بهره‌برداری از این طرح روزانه ۵۰۰ تن سیمان تولید می‌شود که در صورت تامین منابع مالی و بهره‌برداری از کل طرح‌ تا پایان امسال این میزان تولید به روزانه ۳‌هزار تن افزایش پیدا می‌کند.

مدیر اجرایی طرح‌ سیمان باقران نیز در این دیدار برودت هوا در زمستان سال گذشته و همچنین تلاطم قیمت‌ها در بازار را از جمله عوامل تاخیر در اجرای این طرح‌ عنوان و اظهار کرد: عملیات اجرایی این طرح‌ از شهریور ۸۵ آغاز شده و امیدواریم در صورت فراهم بودن تمامی امکانات در زمان مقرر به پایان برسد. حمید رضا زارعی با اشاره به اینکه ۵ گروه پیمانکاری ساخت و تکمیل طرح‌ را بر عهده دارند، گفت: در حال حاضر ۷۴۰ نفر کارشناس، کارگر ماهر و کارگر ساده در محل سایت کارخانه مشغول به کار شدند که این تاثیر زیادی در پرورش نیروهای صنعتی استان دارد.

وی تصریح کرد: دپارتمان آسیاب فرعی فاز یک کارخانه سیمان باقران ظرفیت تولید حدود ۵۰۰ تن سیمان را دارد که نصب شده و ماشین‌آلات مورد نیاز هم ساخته و ۱۰۰‌درصد تجهیزات آماده نصب است و در حال حاظر نصب اسکلت فلزی این فاز انجام می‌شود.

مدیر اجرایی طرح‌ سیمان باقران با بیان اینکه تا پایان ۶ ماه نخست امسال محصول سیمان باقران به صورت فله یا پاکتی از محل آسیاب ۵۰۰ تنی تحویل مردم استان می‌شود، افزود: کلینکر به موازات نصب تجهیزات این فاز تامین می‌شود.

زارعی اضافه کرد: در این فاز برای ۲۵ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود که به این منظور نیروهای متخصص توسط واحد بازرگانی شرکت جذب و از نیروهای کارگری شهرستان درمیان نیز در این سازه استفاده می‌شود.

وی گفت: بهره‌برداری از فاز اول طرح‌ و عرضه سیمان تولیدی سیمان باقران در بازار استان به ارزش افزوده سهام و همچنین رغبت سهامداران به افزایش سرمایه برای توسعه طرح‌ کمک می‌کند.

مدیر اجرایی طرح‌ سیمان باقران در خصوص صادرات سیمان تولیدی این کارخانه نیز گفت: یکی از آیتم‌های تعریف این طرح‌ امید به صادرات است، ولی در عین حال با توجه به اینکه طرح‌‌های زیاد در حال افتتاح در استان وجود دارد، مازاد سیمان تولیدی صادر می‌شود.

زارعی با اشاره به اینکه کشور افغانستان محل خوبی برای صادرات سیمان است، گفت: تعامل با تجار و مسوولان افغانی به این منظور انجام شده و در صورت صدور مجوز سیمان برای این کارخانه آمادگی برای انجام این کار وجود دارد.

مدیر اجرایی طرح‌ سیمان باقران تعامل و حمایت مسوولان استان را در زمان اجرای طرح‌ مثبت دانست و ابراز امیدواری کرد: این همکاری تا پایان طرح‌ تداوم داشته باشد.

زارعی با بیان اینکه تاکنون از بانک‌ها به عنوان مشارکت در اجرای این طرح‌ مبلغی دریافت نشده است، افزود: مشارکت بخش خصوصی، افزایش سرمایه از طریق سهامداران و همچنین مشارکت بانک‌ها از جمله آیتم‌هایی است که برای

تامین منابع ریالی در ادامه طرح تعریف شده است. وی خاطرنشان کرد: سیمان باقران تاثیر بسیار مهمی در ایجاد اشتغال، امنیت و ایجاد تحول اقتصادی، اجتماعی و سیاسی منطقه دارد.