عملکرد 16هزار طرح زودبازده اقتصادی در گلستان ارزیابی می‌شود

گروه استان‌ها- معاون برنامه‌ریزی استانداری گلستان گفت: ۱۶ هزار طرح مشمول آیین‌نامه گسترش بنگاه‌های اقتصادی زودبازده و کارآفرین که تصویب و به بهره‌برداری رسیده‌اند، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. سید محمد موسوی در نشست کارشناسان مسوول اشتغال استان گلستان افزود: با برنامه‌ریزی این معاونت و در یک فراخوان سراسری طی سه ماه و توسط ۳۰ تیم کارشناسی این طرح‌ها که ظرف سه سال گذشته با حمایت تسهیلات بانکی افتتاح شده‌اند، ارزیابی می‌شوند.

معاون استاندار گلستان تصریح کرد: در این برنامه ارزیابی کمی و کیفی عملکرد اجرای طرح‌های مشمول آیین نامه گسترش بنگاه‌های اقتصادی زودبازده و کارآفرین به ویژه از حیث میزان هزینه‌کرد تسهیلات

پرداخت شده در اجرای طرح‌ها و میزان تحقق اشتغال تعهد شده در طرح و نیز وضعیت بیمه شاغلین این طرح‌ها انجام خواهد شد.

موسوی با بیان اینکه اجرای این برنامه طی سه ماه و براساس چارچوب مشخص انجام می‌گیرد در زمینه اجرای آن گفت: این ارزیابی نمونه‌ای نبوده بلکه به صورت تمام شماری و برای همه طرح‌های به بهره‌برداری رسیده، انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تیم کارشناسی از تمام طرح‌های به بهره‌برداری رسیده بازدید به عمل آورده و ضمن بررسی اسناد طرح، تسهیلات، بیمه و بازدید بنگاه اقتصادی و با مذاکره با مجری طرح و تعدادی از شاغلین به تکمیل فرم مربوطه اقدام و نتیجه را در قالب بانک اطلاعاتی ثبت و همراه با مستندات ارائه می‌کند.

موسوی یادآور شد: سه‌تیم کارشناسی مرکب از نمایندگان استانداری، کار و امور اجتماعی و بانک عامل به مدیریت رییس سازمان کار، دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری گلستان را تشکیل داده و وظیفه ارزیابی و نظارت بر عملکرد تیم‌های کارشناسی ارزیابی‌کننده شهرستان‌ها را بر عهده خواهند داشت.

به‌گفته موسوی، مسوولیت نظارت عالیه بر کل فرآیند ارزیابی عملکرد طرح‌ها به عهده مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری و رییس سازمان کار و امور اجتماعی استان است و مدیران فوق موظف هستند گزارش‌های هفتگی تیم‌های کارشناسی ارزیابی‌کننده شهرستان‌ها را به طور مستمر و پس از بررسی کامل ظرف سه روز جمع‌بندی و نتیجه را به معاونت برنامه‌ریزی ارائه کنند.

وی در پایان گفت: نظر به نقش راهبردی توسعه اقتصادی در تحقق توسعه همه جانبه استان گلستان و نقش موثر سرمایه‌گذاری تولید و اشتغال و با توجه به سیاست اجرای طرح‌های مشمول آیین‌نامه گسترش بنگاه‌های اقتصادی زودبازده کارآفرین، تقویت امر نظارت از مهم‌ترین اقدامات راهبردی برای تحقق این امر است.

در این نشست بیش از یکصد تن از کارشناسان مسوول اشتغال در دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و فرمانداری‌های استان حضور داشتند.