ساری - خبرنگار دنیای‌اقتصاد: تاکنون ۴ هزار و ۳۵۴ فرهنگی در قالب طرح ۹۹ ساله مسکن در استان مازندران ثبت‌نام کرده‌اند. ابوطالب شفقت، استاندار مازندران در جلسه ستاد تامین مسکن فرهنگیان مازندران با اعلام خبر فوق و با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه فرهنگیان، مسکن است، افزود: تعداد ۵۲۵ فرهنگی با سابقه ۲۵ سال فعالیت در استان فاقد مسکن هستند. وی خاطرنشان کرد: اتحادیه تعاونی‌های مسکن فرهنگیان می‌تواند با رایزنی مسکن و شهرسازی از مزایای طرح ۹۹ ساله مسکن برای تامین مسکن فرهنگیان اقدام کنند. استاندار مازندران با اشاره به اینکه تامین مسکن برای اقشار کم‌درآمد جامعه اولویت اساسی دولت نهم است، تصریح کرد: سازمان مسکن و شهرسازی استان با برگزاری جلسات مدون نسبت به تامین مسکن فرهنگیان اقدام کند.

شفقت در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان غیر ممکن است، در عین حال عنوان کرد: آموزش و پرورش می‌تواند از کاربری‌های آموزشی بلا استفاده برای ساخت مسکن اقدام کند.

رییس سازمان آموزش و پرورش مازندران در این نشست همچنین با اشاره به اینکه ۷۵ درصد پرسنل رسمی و شاغل دستگاه‌های اجرایی استان را فرهنگیان تشکیل می‌دهند، یادآور شد: فعالیت تعدادی از تعاونی‌های مسکن فرهنگیان استان به واسطه کمبود سیمان راکد شده است.

عبدالوحید فیاضی با بیان اینکه ماهانه ۳۵۰ تن سیمان به تعاونی‌های مسکن فرهنگیان استان داده می‌شود، از افزایش سهمیه ۲ هزار تنی این تعاونی‌ها در سال جاری خبر داد. وی به ساخت ۹۵۰ واحد مسکونی ویژه فرهنگیان در شهرستان نوشهر اشاره کرد و گفت: کلنگ ساخت این طرح در هفته معلم توسط استاندار مازندران به زمین زده خواهد شد.