دنیای‌اقتصاد- قزوین- مهرداد نوری: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: تاکنون، فعالان اقتصادی ۹ کشور خارجی در شهرک‌های صنعتی این استان اقدام به سرمایه‌گذاری کرده‌اند. عبدالقهار ناصحی افزود: آلمان، کانادا، هندوستان، اردن، کره‌جنوبی، ایتالیا، پاکستان، ترکیه و لهستان کشورهای سرمایه گذار در شهرک‌های صنعتی استان قزوین را تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی به میزان یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در شهرک‌های صنعتی استان قزوین فعال هستند، گفت: حدود یک هزار نفر در این واحدها به طور مستقیم اشتغال دارند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین یادآور شد: این واحدها در زمینه‌های مختلف از جمله تولید کولر گازی، پیستون خودرو، ساخت تسمه، اجزای موتور سیکلت، مواد اولیه داروهای شیمیایی، گازهای سردکننده، پارچه و پرده توری، دستمال کاغذی، پوشک و درب و کابینت چوبی فعالیت می‌کنند.

ناصحی با بیان اینکه شهرک صنعتی کاسپین با برخورداری از هشت واحد رتبه نخست میزان سرمایه گذاری خارجی بین شهرک‌های صنعتی استان قزوین را دارا است، اظهار کرد:شهرک‌های لیا و حیدریه نیز به ترتیب پنج و یک واحد تولیدی را با مشارکت و سرمایه گذاری خارجی در خود جا داده‌اند. وی همچنین از ساخت و اجرای ۳ واحد تولیدی جدید در شهرک‌های صنعتی استان قزوین در شهرک‌های صنعتی کاسپین و لیا خبر داد و اظهار کرد: سرمایه‌گذاران کشورهای کره جنوبی و لهستان در ساخت این واحدها که در زمینه تولید تلویزیون، ماشین لباسشویی، جارو برقی و قوطی فلزی فعالیت خواهند داشت، مشارکت دارند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین با اشاره به اینکه فعالیت بخشی قسمت‌های کارخانه‌های در حال ساخت که به آنها اشاره شد، آغاز شده، اظهار امیدواری کرد: با بهره‌برداری کامل از این واحدها آمار اشتغال در واحدهای تولیدی خارجی شهرک‌های صنعتی استان قزوین به یک هزار و ۳۵۰ نفر برسد. هم‌اکنون، ۵۲۳ واحد تولیدی در هفت شهرک و ناحیه صنعتی استان قزوین مشغول به فعالیت هستند.