دنیای اقتصاد - سمنان- منیره سراج: اولین همایش ملی خوشه صنعتی قطعات خودرو در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان برگزار شد.

استاندار سمنان در این همایش با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی و اقتصادی استان و اولویت‌ها و سیاست‌های سرمایه‌گذاری در صنعت خودرو گفت: قطعه سازان در زمینه کاری خود با مشکلات و چالش‌های بسیاری مواجه شده‌اند که به حمایت‌های دولت نیازمند هستند. عباس رهی افزود: برای حل چالش‌های خوشه صنعتی خودرو باید همه مسوولان و صاحب نظران دست به دست هم دهند تا به رشد و پیشرفت مناسبی برسیم.

دکتر ظهیری، مدیر عامل ایساکو و عضو هیات مدیره ایران خودرو نیز از مهم‌ترین چالش‌های موجود در صنعت خودروسازی را تامین ارز، بالا بودن ریسک صنعت برای سرمایه‌گذار، سوخت نامناسب، محدودیت‌های ناشی از فضای کسب‌وکار بین‌المللی برشمرد و افزود: از جمله اهداف مهمی که خودروسازان و قطعه‌سازان باید مد نظر قرار دهند، توسعه برند، توسعه کیفی محصولات، طراحی و توسعه قطعات و طراحی و توسعه ایجاد خطوط تولید است.

ظهیری در ادامه اظهار امیدواری کرد: ثمره این کنگره، ارتقای بهره‌وری منابع و منافع خودروسازان و قطعه‌سازان باشد که منجر به ایجاد خوشه صنعتی قطعه‌سازی در استان سمنان شود.

علیرضا مرتضایی، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی سمنان و دبیر اجرایی همایش نیز استقبال و حضور صنعتگران، قطعه‌سازان و مسوولان دولتی را در این همایش عالی دانست و گفت: ۵۵۰ نفر از رده‌های مختلف صنعت و دولت و دانشگاهیان در این همایش شرکت کردند.

مرتضایی در ادامه از استمرار برگزاری این همایش در سال‌های آینده خبر داد و افزود: طبق قطع‌نامه‌ای که در این مراسم قرائت می‌شود قرار بر این است که به طور سالانه در اردیبهشت ماه این همایش در سمنان برگزار شود.