ارتقای بخش صنعت در قشم

دنیای اقتصاد - بندرعباس: مدیرکل امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت از تحقق وعده‌های این وزارتخانه در زمان سفر هیات دولت به قشم و برطرف شدن دغدغه‌های صاحبان سرمایه و صنعتگران در این منطقه خبر داد. براساس این گزارش، مصیب محمدیان شمالی در مراسم انتصاب نخستین مدیر صنعت، معدن و تجارت منطقه آزاد قشم در سالن مرکز رشد قشم افزود: تفویض اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت به سازمان منطقه آزاد قشم، راه را برای تقویت بنیه فعالیت‌های صنعتی و سرمایه‌گذاری در این منطقه هموار کرده است.

وی افزود: تمام امور مربوط به فعالیت‌های صنعتی در منطقه آزاد قشم حداکثر طی یک ماه آینده در این منطقه انجام و فعالان بخش صنعتی به راحتی و بدون نیاز سفر به مرکز استان هرمزگان نیازهای خود را از طریق مدیریت صنعت، معدن و تجارت منطقه آزاد قشم حل خواهند کرد.

به گفته وی، مزیت‌های قانونی و مقررات دولتی در سال‌جاری در کنار مزیت‌های ویژه مناطق آزاد از جمله منطقه آزاد قشم امید به موفقیت صنعت در این منطقه را افزایش داده و انتظار می‌رود با جذب بیشتر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی شاهد تحولی عظیم در صنعت مناطق آزاد باشیم.

افزایش روند ارائه خدمات صنعتی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این مراسم گفت: روند ارائه خدمات صنعتی به فعالان این بخش با توجه به تفویض اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت به منطقه آزاد قشم، افزایش می‌یابد.

مهندس اسفندیار حیدری پور افزود: صاحبان صنایع در قشم از این پس تمام مراحل فعالیت‌های خود را از طریق مدیریت صنعت، معدن و تجارت در منطقه آزاد قشم انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: با نگاه ویژه رییس‌جمهور و نیز اجرای قانون پنجم توسعه، منطقه آزاد قشم با دریافت اختیارات وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنعت، معدن و تجارت نقش تاثیرگذاری در تحولات فرهنگی، اقتصادی و صنعتی کشور ایفا خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به تفویض اختیارات یاد شده به این سازمان تاکید کرد: ما درصدد ارائه شکلی جدید از خدمات به صنعتگران در این منطقه هستیم و از همه پیشنهادات و راهکارهای عملیاتی که با قانون مطابقت دارد حمایت می‌کنیم.

وی در ادامه از آغاز عملیات اجرایی پروژه عظیم پل خلیج‌فارس طی خرداد ماه سال‌جاری با توجه به واریز سهم ۱۵ درصدی دولت به حساب این سازمان و نیز توسعه اسکله کاوه، توسعه بزرگراه‌ها و روند تکمیل پروژه بیمارستان ۹۶ تختخوابی پیامبر اعظم (ص) قشم به‌عنوان دیگر تحولات مهم در این منطقه نام برد.

تولیدات داخلی جایگزین تولیدات خارجی شود

امام جمعه شهرستان قشم نیز گفت: جایگزینی تولیدات داخلی با کیفیت به جای تولیدات خارجی در سالی که در کلام رهبری به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی مزین شده بسیار مهم و حائز اهمیت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حسن‌زاده افزود: تولید مهم‌ترین رکن افزایش قدرت ملی محسوب می‌شود و امید است در سال ۹۱ وبا توجه به تفویض اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت به سازمان منطقه آزاد شاهد روند رو به رشد تولید و صنعت در قشم باشیم.

قشم، آماده جذب سرمایه ایرانیان خارج از کشور

مدیر تازه منصوب شده صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این مراسم از آمادگی این منطقه برای جذب سرمایه ایرانیان خارج از کشور خبر داد.

براساس این گزارش، مهندس محمدرضا نوری تیرتاشی در حضور مدیرکل امور استان‌های وزارت صنایع، معادن و تجارت با اعلام این مطلب اظهار کرد: مسوولیت و تعهد ما با دریافت اختیارات و حکم از سوی مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای خدمت به صنعتگران قشم، دو چندان شده است.

مدیر صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم از ورود ایرانیان ساکن در کشورهای حاشیه خلیج فارس به این منطقه به عنوان یک خبر خوش یاد و اظهار امیدواری کرد با حضور آنان در منطقه آزاد قشم بتوانیم موجبات تقویت صنعت در سطح جزیره را فراهم کنیم .

وی تاکید کرد: برای استقبال از فعالان و سرمایه‌گذاران بخش صنعت در قشم آماده هستیم و با ارائه بهترین خدمات زمینه رشد صنعت در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را فراهم خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم محمد رضانوری تیرتاشی به عنوان نخستین مدیر صنعت، معدن و تجارت منطقه آزاد قشم منصوب شد.