دنیای اقتصاد - اصفهان - فرزانه احمدی: ۹۰ درصد ماشین‌آلات ساخت طلا در اصفهان تولید می‌شود. مدیر اتحادیه طلای اصفهان با اعلام این مطلب افزود: مابقی ماشین آلات وارداتی هستند و از کشورهای آلمان، ژاپن، تایلند، هند و ایتالیا وارد می‌شوند. هوشنگ شیشه بران یادآور شد: بیشتر واردکنندگان این ماشین‌آلات اصفهانی هستند.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد زیورآلات طلای کشور در اصفهان ساخته می‌شود، افزود: ۱۸۰۰ واحد ساخت طلا در اصفهان وجود دارد که تنها در بخش تولید ۱۳هزار شغل ایجاد کرده است.

شیشه بران ادامه داد: صدها سال پیش کار روی طلا از صنایع دستی اصفهان بوده که با ورود تکنولوژی از هنر به صنعت تغییر شکل داده است. این سابقه دیرین اصفهان را به قطب صنعت طلای کشور تبدیل کرده است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه فلزات گرانبها در اصفهان گفت: هر سال یک بار این فرصت به طلافروشان برای نمایش توانایی‌های این صنعت داده می‌شود، به خصوص برای شرکت‌کنندگانی که از شهرهای دیگر می‌آیند. وی نمایشگاه اصفهان را به دلیل مرکزیت این استان در صنعت طلا مهم‌ترین نمایشگاه کشور دانست.

شیشه بران با بیان اینکه اکنون صنعت طلا به عنوان یک صنعت کوچک و طلا به عنوان یک کالای لوکس تلقی می‌شود اضافه کرد: این مساله باعث می‌شود جایگاه خاصی در این زمینه در دنیا نداشته باشیم.

وی تاکید کرد: این صنعت از نظر اشتغالزایی و زودبازده بودن مزایای زیادی دارد، اما متاسفانه آن طور که باید به آن توجه نمی‌شود.