دنیای‌اقتصاد - بندرعباس - علی‌نظری: استاندارهرمزگان گفت: قابلیت ساحلی جنوب ایران اسلامی و برخورداری از سواحل گسترده می‌تواند بستر مناسبی برای تغییر سیاست توسعه‌ای از خشکی محور به دریا محور باشد. ابراهیم عزیزی در بیستمین همایش ارگان‌های دریایی کشور که با حضور وزرای دفاع، راه و شهرسازی و جمعی از مسوولان شرکت‌ها و ارگان‌های دریایی در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد، افزود: اگر چه تاکنون توسعه معطوف به بخش خشکی بوده اما ظرفیت فراوان حمل‌ونقل دریایی و موقعیت ویژه ایران در خلیج‌فارس و دریای عمان می‌تواند بستر مناسبی برای تغییر سیاست توسعه خشکی محور به دریا محور باشد که در برنامه‌ریزی‌ها باید به این سمت حرکت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به موقعیت بی‌نظیر خلیج فارس، از سابقه کهن دریانوردی ایرانیان خبرداد وبیان کرد: دریانوردی در ایران از سابقه طولانی برخوردار است که براساس اسناد موجود قدمت آن به هشت هزار سال نیز می‌رسد.

نماینده عالی دولت در هرمزگان همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به این ظرفیت بی‌نظیر در کشور باید از فرصت‌های پیش‌رو در بخش دریایی حداکثر استفاده را در مسیر توسعه کشور داشته و با شناخت چالش‌ها، در عرصه رقابت اقتصادی اهتمام لازم را داشته باشیم. استاندار هرمزگان در همین راستا به موقعیت استان هرمزگان با بهره‌مندی از ۱۴ جزیره و بیش از یک هزار و اندی ساحل در خلیج فارس و دریای عمان، اشاره و اظهار امیدواری کرد: این ظرفیت مهم با تمرکز بر نقش توسعه دریامحور، قابلیت بسیار بزرگی برای کشوراست که می‌تواند در رشد اقتصادی، نقش بی‌نظیری را ایفا کند. عزیزی همچنین به قابلیت گردشگری دریایی نیز اشاره کرد و یادآورشد: حضور بیش از ۹ میلیون مسافر و گردشگر در نوروز امسال به خوبی بیانگر موقعیت گردشگری استان هرمزگان است که می‌تواند درخدمت توسعه قرار بگیرد.