دنیای‌اقتصاد- اهواز: استاندار خوزستان گفت: دو هزار طرح کشاورزی برای امسال در کارگروه کشاورزی استان مطرح شده که در قالب این طرح‌ها چهار هزار و ۵۰۰ شغل در خوزستان ایجاد می‌شود. سید جعفر حجازی در نشست کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان اهواز گفت: قرار است در قالب طرح توسعه کشاورزی ۲ میلیون هکتار اراضی به ۱۸ میلیون هکتار از زمین‌های کشت آبی استان افزوده شود. وی گفت: در این طرح تسهیلات ارزان‌قیمت با بازپرداخت ۷ تا ۱۰ ساله به متقاضیان پرداخت می‌شود؛ بنابراین مبالغ قسط‌های وام برای متقاضیان کمتر خواهد شد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه سود تسهیلات نیز کمتر شده است، تصریح کرد: با توجه به شرایط جدید، فارغ‌التحصیلان بیکار می‌توانند به راحتی نسبت به ایجاد اشتغال اقدام کنند.

حجازی بر ضرورت شناسایی متقاضیان بیکار و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط تاکید کرد و گفت: افراد بیکار و مشتاق کار در حرفه کشاورزی می‌توانند با مراجعه به سایت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به ثبت نام و اعلام نیاز به کار اقدام کنند.

حجازی یاد آور شد: اعتبارات پیش‌‌بینی شده برای طرح توسعه بخش کشاورزی در کل کشور شش هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است که خوزستان به عنوان استان اول کشور ۴۷۳ میلیارد تومان اعتبار را به خود اختصاص داده و استان‌های دیگر کشور همچون خراسان رضوی و فارس از نظر سهم اعتباری این طرح با فاصله زیادی قرار دارند.