دنیای‌اقتصاد- کرج- مجید طاهرخانی: استاندار البرز با اشاره به پتانسیل‌های موجود در استان البرز، این استان را مناسب‌ترین استان برای سرمایه‌گذاری دانست. مهندس فرهادی که در نخستین جلسه شورای اداری استان سخن می‌گفت،‌ تاکید کرد: هیچ یک از استان‌های کشور به اندازه استان البرز چنین شرایطی را برای جذب سرمایه‌گذاری ندارد.

وی از صاحبان سرمایه در استان که شماره حسابشان در تهران است خواست تا هرچه سریع‌تر نسبت به انتقال حساب‌های خود به این استان اقدام کنند.

فرهادی در ادامه با اشاره به اینکه طرح تفضیلی شهر کرج پس از گذشت ۲۰ سال تصویب و برای اجرا به شهرداری این کلانشهر ابلاغ شده است، تصریح کرد : با اجرای این طرح،‌ کلانشهر کرج با داشتن حدود ۳۰۰ شهرک در دستور کار شورای شهر و شهرداری قرار گرفته و ساماندهی خواهد شد.

استاندار البرز با اشاره به موفقیت‌های این استان در سال گذشته،‌ مهم‌ترین این موفقیت‌ها را سرشماری نفوس و مسکن، ‌استقرار دستگاه‌های اجرایی، ‌برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ‌استقرار امنیت، ‌استقرار دستگاه قضایی، افزایش چهار برابری اعتبارات،‌ بهره‌برداری از ۱۳ هزار واحد مسکونی مهر، اجرای برنامه‌های فرهنگی و شرکت در همایش‌های داخلی و خارجی و نیز ایجاد ۱۱۸ هزار فرصت شغلی در استان عنوان کرد.

وی تصریح کرد: در سال ۹۰،‌ نه‌تنها در بخش آمار و سرشماری نفوس و مسکن رتبه اول را در سطح کشور به‌دست آوردیم، ‌بلکه شهرداری‌های استان نیز رتبه نخست کشور را از آن خود کردند. مهندس فرهادی با بیان اینکه از مجموع ۴۲۶ مصوبه سفرهای ریاست جمهوری به استان تعداد ۳۲۵ مصوبه آنها در سال ۹۰ اجرایی شده است، تصریح کرد:‌ طی سه ماه اول سال‌جاری ۱۰۱ مصوبه باقی‌مانده نیز اجرایی خواهد شد.

به گفته او در سفر چهارم ریاست جمهوری به استان مصوبه‌ای در نظر گرفته نشده و تنها یکصد میلیارد تومان اعتبارات اضافه تخصیص داده شده که قرار است به عنوان سرمایه در گردش در بخش‌های صنعت و کشاورزی به مصرف برسد.

مهندس فرهادی اظهار امیدواری کرد، ‌با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته تا پایان سال جاری تعداد ۱۱۳ هزار واحد مسکونی مسکن مهر و پروژه شهید همت به کلاک از طرح‌های مهر ماندگار به بهره برداری برسند.

استاندار البرز در ادامه با بیان این نکته که امسال در سطح کشور و استان نهضت کشاورزی انجام می‌گیرد،‌ گفت: از مجموع ۳۶ میلیون هکتار زمین کشاورزی در کشور در حال حاضر تنها ۱۸ میلیون هکتار آن زیر کشت رفته که باید در سال جاری تلاش کنیم این رقم را به ۲ برابر افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: ‌برای این منظور ستادهایی در مرکز استان و شهرستان‌ها زیر نظر استاندار و فرمانداران تشکیل شد تا زمین‌های قابل کشت شناسایی و موانع موجود بر سر راه آنها برداشته شود.

نماینده کرج - آسارا و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر استفاده از نیروهای بومی در استان البرز گفت: کرج از نیروهای متخصص و توانمند بسیار غنی است و باید در سال جاری به عنوان یک اولویت از نیروهای بومی استفاده شود.

عزیزی اکبریان در ادامه با اشاره به اینکه در ارتباط با ادامه بزرگراه همت - مترو کرج تدابیر خوبی اندیشیده شده است،‌ پیشنهاد کرد تا تیم‌هایی برای پیگیری کارهای عمرانی بزرگ تشکیل شود.

اکبریان همچنین با اشاره به وضع نامطلوب آسفالت خیابان‌های کرج، محمد شهر و نظرآباد بر لزوم سامان‌دهی آنها در سال‌جاری تاکید کرد.