دنیای اقتصاد - کرمانشاه - الهام اکبری: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: تسهیلات و شرایط لازم برای توسعه بخش کشاورزی استان فراهم شده است. مهندس سهراب براندیشه در جلسه با روسای ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌ها و رییس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان پیرامون نحوه ثبت نام و تشکیل تعاونی‌های کشاورزی با اشاره به شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: توسعه بخش کشاورزی تحقق عملی این شعار است.

وی افزود: تسهیلات و شرایط لازم برای توسعه بخش کشاورزی در استان فراهم شده است.

بر اندیشه با اشاره به اعطای تسهیلات ارزان قیمت از سوی دولت برای توسعه بخش کشاورزی گفت: فارغ‌التحصیلان بیکار بخش کشاورزی، روستاییان بیکار فاقد زمین یا کم زمین و افراد دارای تجربه و علاقه مند به کار کشاورزی می‌توانند از تسهیلات کم بهره، زمین، آب و سایر شرایط سرمایه‌گذاری که توسط سازمان جهاد کشاورزی به عنوان دبیرخانه کارگروه توسعه کشاورزی و سایر ادارات مرتبط فراهم شده استفاده کنند و صاحب شغل شوند.

وی ادامه داد: این افراد باید ضمن مراجعه به سایت اینترنتی tkm.mcls.gov.ir و دریافت کد رهگیری برای تشکیل تعاونی کشاورزی مهر به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌ها مراجعه کنند.

وی در خصوص شرایط و ضوابط تشکیل تعاونی نیز گفت: تمام ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شرایط لازم را برای تشکیل تعاونی‌ها فراهم کرده و افراد می‌توانند با حداقل هفت نفر عضو که می‌تواند از افراد خانواده نیز باشد، تشکیل تعاونی داده و از تسهیلات بیشتری استفاده کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: یکی از شرایط اساسی برای دریافت این تسهیلات بیکار بودن افراد است. وی افزود: مقدمات برگزاری دوره‌های آموزشی برای اعضای تعاونی‌ها نیز فراهم شده است.