دنیای اقتصاد - اهواز - کیوانه گرجی: معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: در سال ۹۰ بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان توسط برق منطقه‌ای خوزستان برای احداث پست‌ها، خطوط انتقال و بهینه سازی هزینه شده که این رقم در سال جاری به حدود ۳۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید. محمد بهزاد در نخستین سفر خود به خوزستان در سال ۹۱ در دیدار از سه طرح برق منطقه‌ای در شهرستان بهبهان گفت: بسیار خوشحال هستم که در نخستین سفر خود به خوزستان در بازدید از پروژه‌های مهمی که در شهرستان بهبهان در حال انجام است، پیشرفت پروژه‌های در دست احداث بسیار خوب است و از دست‌اندرکاران تشکر کنم.

وی ادامه داد: در طول ۳۰ سال اخیر پروژه‌های اضطراری زیادی کار شده، اما دست‌اندرکاران صنعت برق خوزستان با جهادی همه جانبه پروژه‌های مهمی را آغاز کردند که از جمله آنها، احداث پست ۴۰۰ کیلوولت ارجان، ۱۳۲ کیلوولت شاهد و ۱۳۲ کیلوولت خیبردر شهرستان بهبهان هستند که از پیشرفت بسیار خوبی برخوردارند.

بهزاد گفت: در خرداد ماه فاز اول هر سه پست وارد مدار می‌شوند تا شاهد پایداری بیشتر برق در شهرستان بهبهان و خدمتگزاری بهتر و شایسته تر به مردم شریف این خطه از خوزستان عزیز باشیم. وی همچنین درباره فروش اوراق مشارکت سال گذشته و سهم برق منطقه‌ای خوزستان از این اوراق گفت: در اسفند ماه سال گذشته از ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت طرح‌های انتقال۱۰۰ میلیارد تومان به فروش رفته که سهم خوزستان را خواهیم داد. وی گفت: در سال جاری نیز از محل فروش ۱۳۰۰ میلیارد تومان (۱۰۰۰ میلیارد تومان سال جاری و ۳۰۰ میلیارد تومان سال گذشته) اوراق مشارکت ۱۸۰ میلیارد تومان نیز به برق منطقه‌ای خوزستان اختصاص داده خواهد شد. معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در خصوص احداث نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی بهبهان نیز اظهار کرد: کارهای احداث نیروگاه در حال انجام است.

وی تصریح کرد: پیمانکار ساختمانی مشخص و کار اجرایی طرح شروع شده است.