دنیای اقتصاد - اهواز - کیوانه گرجی: مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون گفت: در سال گذشته به طور میانگین روزانه یک میلیون و ۴۲ هزار بشکه نفت از میدان‌های هیدروکربوری تحت مدیریت این شرکت استحصال شده است. محسن دهانزاده افزود: این میزان تولید نسبت به متوسط تولید روزانه سال ۱۳۸۹، حدود ۵ هزار بشکه افزایش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: با احتساب کاهش‌های تکلیفی تقریبا ۱۰۰ درصد برنامه تولید که از سوی هیات مدیره شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت ملی نفت ایران مصوب می‌شود، تحقق یافته است. دهانزاده اظهار کرد: در سال ۹۰ به طور انباشتی بیش از یک میلیون و ۷۵۲ هزار بشکه افزایش تولید داشته ایم که رقم قابل توجهی است. مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون درباره تولید گاز طبیعی نیز گفت: در مدت پیش گفته به طور میانگین روزانه ۶۹۱ میلیون فوت مکعب گاز همراه نفت در این شرکت تولید شد که معادل ۱۰۰ درصد برنامه تعریف شده برای این شرکت بود.

وی افزود: در سال گذشته همچنین روزانه ۶۱ هزار بشکه مایعات گازی تولید و به مجتمع پتروشیمی ماهشهر ارسال شد که ۷ هزار بشکه بیشتر از برنامه پیش بینی شده است.

دهانزاده در ادامه به عملکرد برنامه حفاری در این شرکت اشاره و اظهار کرد: در سال گذشته ۲۱ حلقه چاه جدید حفاری و ۱۹ حلقه چاه نیز تعمیر شد که با احتساب چاه‌های ترمیمی در مجموع ۸۷ هزار بشکه افزایش تولید داشته‌اند.

وی گفت: یکی از دستاوردهای این شرکت در سال ۱۳۹۰ تعمیر اساسی واحدهای فرآورشی بدون کاهش تولید بوده است.

وی افزود: این تعمیرات با همکاری شرکت خدمات مهندسی و تجهیزات صنعتی توربین جنوب انجام شد و با برنامه ریزی صحیح و اتخاذ تدابیر لازم از کاهش ۱۶ میلیون بشکه نفت در مدت زمان انجام تعمیرات جلوگیری به عمل آمد. دهانزاده در پایان به برنامه‌های این شرکت در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های مهم این شرکت در سال‌جاری در کنار حفظ و افزایش تولید، استقرار مدیریت دانش با هدف افزایش بهره‌وری است.

وی گفت: بسترهای لازم برای پیاده‌سازی این سیستم در سال‌های اخیر فراهم شده و امیدواریم از اردیبهشت‌ماه امسال عملیاتی شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون، همچنین استقرار مدیریت متعالی کارآمدی (EFQM) را از برنامه‌های آینده این شرکت در سال‌های آینده عنوان کرد.