دنیای اقتصاد- اصفهان- فرزانه احمدی: نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان از خالی بودن ۶۰ درصد ظرفیت واحدهای تولیدی اصفهان در طول سال‌های اخیر خبر داد. عبدالوهاب سهل آبادی ادامه داد: پر شدن این ظرفیت می‌تواند تحولی بزرگ در اقتصاد استان و کشور ایجاد کند که این مهم مستلزم کاهش نرخ تسهیلات بانکی برای واحدهای تولیدی است؛ این اقدام می‌تواند نخستین گام عملی دولت برای سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی باشد.

وی با بیان اینکه نرخ سود بانکی موجود برای تولیدکنندگان مقرون به صرفه نیست، افزود: سودی که بانک‌ها بابت تسهیلات از تولید‌کنندگان دریافت می‌کنند با سودی که تولید‌کنندگان برای تولید خود به دست می‌آورند، همخوانی ندارد.

وی دسترسی سخت و دشوار به تسهیلات بانکی برای بخش صنعت را از دیگر چالش‌ها دانست و گفت: تسهیلات بانکی در هنگام نیاز یک واحد مفید است و نمی‌توان از آن به عنوان نوش داروی پس از مرگ سهراب استفاده کرد.

سهل آبادی با اشاره به اهمیت توانمند شدن تولید‌کنندگان ایرانی نسبت به رقبای خارجی اظهار کرد: برای تقویت تولید ملی باید شرایط مساعدی برای تولید‌کنندگان ایجاد کرد و آنان را برای حضور در بازارهای جهانی توانمند ساخت.

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان همچنین از تشکیل کارگروه ویژه توسط تشکل‌های صنفی استان با هدف عارضه‌یابی تولید در بخش‌های صنعت و معدن خبر داد و گفت: برخی از مسائل به بخش خصوصی و برخی دیگر به قوانین و بخشی هم به مدیریت اجرایی باز می‌گردد که این کارگروه با بررسی هر یک از مسائل، راهکارهای اجرایی را پیشنهاد خواهد کرد.