دنیای اقتصاد- اصفهان: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: در ایام نوروز میدان نقش جهان با متوسط روزانه ۱۸۰ هزار بازدید‌کننده، عنوان پر بازدید‌ترین مکان تاریخی کشور را به خود اختصاص داد. محسن مصلحی با اعلام این خبر افزود: استقبال مسافران نوروزی از اصفهان بسیار قابل توجه بوده است که این امر بار دیگر پیشتازی اصفهان در حوزه گردشگری و اهمیتی را که باید به این شهر و استان در حوزه زیر ساخت‌ها و امکانات گردشگری داده شود، به خوبی نشان داد. وی اظهار کرد: هماهنگی بین نهاد‌های استانی در ایام نوروز در ستاد تسهیلات سفر بی‌نظیر بود و این سطح از هماهنگی و تلاش واقعا قابل تقدیر است و موجب شد که ما بدون هیچ دغدغه‌ای پذیرای مسافران نوروزی باشیم. مصلحی همچنین اعلام کرد: در ایام نوروز امسال حتی یک بنا و اثر تاریخی آسیب ندید.

وی تصریح کرد: در برخی از بناها مراقبت‌ به صورت ۲۴‌ساعته انجام شد و ماموران یگان حفاظت به صورت شبانه‌روزی از این داشته‌های میراثی محافظت می‌کردند.

این مقام مسوول ادامه داد:‌ به منظور حفاظت بیشتر، ۱۵۰ نیروی مراقب در ایام تعطیلات به خدمت گرفته شدند تا از تمام آثار به شایستگی نگهداری شود.

مصلحی افزود: علاوه بر کارشناسان اداره کل، ۲۰۰ راهنمای گردشگری نیز که با آثار تاریخی اصفهان آشنایی داشتند در نوروز با این مجموعه همکاری کردند تا آثار تاریخی استان به شکل کامل به مسافران نوروزی معرفی شود.