دنیای‌اقتصاد- اصفهان: مشاور و مدیرکل حوزه شهردار اصفهان گفت: در نوروز ۹۱ مدیریت شهری اصفهان با رویکرد نوین و علمی ظرفیت‌های جدیدی را در حوزه مدیریت توریسم عملیاتی کرد تا ورود میهمانان نوروزی به اصفهان با افزایش همراه باشد. علیرضا رنجبر توجه به استانداردهای جهانی در زمینه گردشگری را یکی از رویکرد‌های مدیریت شهری برای نوروز ۹۱ دانست و افزود: اقدام شهرداری اصفهان در حذف چادر‌خوابی مطابق استاندارد‌های جهانی است و اصفهان عملا با این اقدام به سمت استاندارد‌سازی اسکان مطابق تمامی کشور‌های جهان می‌رود.

وی با بیان اینکه در نوروز سال جاری چادرخوابی نسبت به مدت مشابه سال ۹۰ کاهش محسوسی داشته است، گفت: اسکان مسافران در مدارس غیرانتفاعی، خوابگاه‌های دانشجویی، ورزشگاه‌ها، حسینیه‌ها و فرهنگسراها نسبت به نوروز سال قبل رشد چشمگیری داشته است.

رنجبر لزوم تقویت زیرساخت‌های اقامتی در شهر اصفهان را مورد تاکید قرار داد و افزود: یکی از نیازهای اصفهان به عنوان شهرتوریستی وجود اماکن اقامتی و هتل‌های متعدد است که این موضوع در اصفهان به عنوان یک معضل شناخته می‌شود و باید در این رابطه سرمایه‌گذاری مناسب انجام شود.

وی فرآیند بازرسی‌های ویژه در نوروز را به صورت ۲۴ ساعته دانست و گفت: این بازرسی‌ها در تمام نقاط شهر و در همه ستاد‌های اسکان موقت و مراکزی که خدمات متمرکز و نیمه‌متمرکز به شهروندان و مسافران ارائه می‌شود صورت می‌گیرد؛ به گونه‌ای که کوچک‌ترین اشکال و اشتباهی از دید بازرسان پنهان نمی‌ماند ضمن اینکه اقدامات و خدمات مثبت نیز مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

مشاور و مدیرکل حوزه شهردار اصفهان افزود: با اقدامات انجام شده مسافران و شهروندان این شهر تاریخی در محیطی شاد و متنوع نظاره‌گر بهار طبیعت بودند.

وی اظهار امیدواری کرد در سال‌جاری با الگو قرار دادن شعار حمایت از تولید ملی، گام‌های پایداری در صنعت گردشگری اصفهان در عرصه داخلی و بین‌المللی برداشته شود.

رنجبر در ادامه به اجرای صدها طرح بزرگ عمرانی و خدماتی در سال ۹۰ اشاره کرد و افزود: یکی از افتخارات بزرگ شهرداری اصفهان این است که همه این طرح‌های بزرگ توسط متخصصان داخلی و نیروی کار ایرانی به نتیجه رسیده است و این روند با توجه به شعار سال ۹۱ با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.