دنیای‌اقتصاد- مشهد- معصومه چنارانی: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از اجرایی شدن حدود ۹۰ درصد مصوبات سه سفر هیات دولت در بخش صنعت،‌ معدن و تجارت استان خبر داد.

صفرزاده با اشاره به ابلاغ ۳۹ مصوبه طی سفرهای هیات دولت در این بخش‌ها افزود: از این تعداد ۹ مصوبه در سفر اول، ۲۳ مصوبه در سفر دوم و ۷ مصوبه نیز در سفرسوم هیات دولت ابلاغ شده که ۲۹ مصوبه به طور کامل اجرا و مابقی دارای میانگین پیشرفت بالای ۵۰ درصد است. وی در رابطه با مصوباتی که اجرای آنها به اتمام رسیده است، گفت: طرح‌هایی از قبیل خط تولید ۶/۲ میلیون تنی کنسانتره سنگ‌آهن سنگان، دوخط احیای مستقیم فولاد با ظرفیت تولید جمعا ۶/۱ میلیون تن، خط تولید یک میلیون تنی سیمان مجد خواف، خط تولید بزرگترین پروژه صنعتی نان صنعتی در مشهد و چندین طرح دیگر راه‌اندازی شده است.

صفرزاده در پایان مجموع اعتبارات تخصیص یافته سفرهای دولت در این پروژه‌ها را ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این حجم پروژه با همکاری مشترک استانداری، دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو)، سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی، سازمان گسترش و نوسازی صنایع (ایدرو)، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، شرکت غله و خدمات بازرگانی و بخش خصوصی استان انجام گرفته است.