دنیای اقتصاد- بیرجند - محمد قربانی: استاندار خراسان جنوبی گفت: میزان پیش‌بینی شده کل بودجه تملک دارایی و سرمایه‌ای استان در لایحه بودجه سال آینده ۱۶۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان می‌باشد که این مبلغ نسبت به سال‌جاری بیش از ۳۵ درصد افزایش یافته است و امیدواریم در مجلس به تصویب برسد. قهرمان رشید در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان افزود: در این لایحه سهم دو درصد صادرات نفت خام و گاز طبیعی ۳۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، مصوبات خاص ۱۲ میلیارد تومان، راه‌اندازی شهرستان‌های جدیدالتاسیس یک میلیارد تومان، ارتقای شاخص‌های توسعه روستایی شش میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان برای این استان برآورد شده است.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی در ادامه یادآور شد: اختصاص ۲۲ میلیارد و۵۳۰ میلیون تومان به سالن‌های چند منظوره، تکمیل طرح‌های تامینی و تربیتی، آسفالت راه‌های روستایی و تخریب مدارس غیر‌استاندارد و مقاوم‌سازی مدارس از دیگر بودجه برآورده شده سال آینده برای این استان می‌باشد.

وی همچنین از اختصاص ۵/۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای سال آینده از طریق ماده۲۱۵ خبر داد و گفت: ساخت مرکز فرهنگی ورزشی در بیرجند، پارک علم و فن آوری، کتابخانه مرکزی، احداث و تجهیز دانشکده هنر، مطالعه و احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان و مطالعه و اجرای عملیات آبخیزداری حوزه سیاه کوه خراسان جنوبی از جمله این طرح‌ها است.