تصویب پرداخت تسهیلات چاپخانه مطبوعات

دنیای‌اقتصاد- بندرعباس- علی نظری: استاندار هرمزگان از آغاز پرداخت ۱۵۴ میلیارد تومان تسهیلات کارگاه‌های زودبازده در هرمزگان خبر داد. ابراهیم عزیزی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان هرمزگان با اشاره به اقدامات مناسب این کارگروه در سال ۹۰ گفت: عملکرد مناسب کارگروه اشتغال هرمزگان طی سال ۹۰ توانست زمینه مناسبی برای اشتغالزایی، ایجاد مشاغل خانگی و کمک به بنگاه‌های زودبازده فراهم کند و استان هرمزگان در رتبه بسیار مناسبی در زمینه اشتغالزایی در کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: عملکرد کارگروه اشتغال هرمزگان طی سال‌جاری می‌تواند الگوی مناسبی برای دیگر کارگروه‌ها و همچنین فعالیت‌های اشتغالزایی در سال آینده باشد.

استاندار هرمزگان با اشاره به ایجاد ۵۵ هزار شغل در هرمزگان اظهار کرد: سهمیه در نظر گرفته شده برای استان هرمزگان ایجاد ۳۸ هزار شغل در سال ۹۰ بود اما تا امروز ۵۵ هزار شغل در هرمزگان ایجاد شده است.

عزیزی افزود: راستی آزمایی‌های صورت گرفته نیز نشان دهنده درستی آمار ۵۵ هزار شغل است و انحرافی در آمار ثبت شده اشتغال در هرمزگان وجود نداشته است.

وی در ادامه به وضعیت تسهیلات مشاغل خانگی در هرمزگان اشاره کرد و گفت: تاکنون به ۶۰ درصد متقاضیان دریافت تسهیلات مشاغل خانگی در هرمزگان، از طرف بانک‌ها تسهیلات پرداخت شده و در سال ۹۱ این کار با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.

استاندار هرمزگان تعداد طرح‌های کارگاه‌های زودبازده در هرمزگان را ۱۵ هزار طرح عنوان و بیان کرد: تسهیلات هشت هزار طرح کارگاه‌های زودبازده که اعتباری بالغ بر ۳۰۴ میلیارد تومان را به خود اختصاص داده از سوی بانک‌ها پرداخت نشده بود که با تاکیداتی که به بانک‌ها داشتیم، هم‌اکنون پرداخت ۱۵۴ میلیارد تومان از این تسهیلات آغاز شده است.

تصویب پرداخت تسهیلات

چاپخانه مطبوعات

همچنین در این نشست با تاکید استاندار هرمزگان، پرداخت تسهیلات چاپخانه مطبوعات و سه طرح دیگر با ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال تصویب شد.

استاندارهرمزگان با اشاره به ضرورت تکمیل سریع‌تر چاپخانه مطبوعات به عنوان یک اولویت فرهنگی اظهار کرد: بانک صادرات می‌تواند با قبول کردن ملکیت چاپخانه در حال احداث به عنوان وثیقه و تکمیل این وثیقه با پذیرفتن سفته بانکی ،به تکمیل هرچه سریع‌تر این پروژه مهم کمک کند. مدیر طرح چاپخانه مطبوعات استان نیز با ارائه توضیحاتی، رفع موانع بانکی را یک عامل مهم در بهره برداری سریع از چاپخانه مطبوعات اعلام کرد.

غلامعباس اسدپور اضافه کرد: ساخت بنای چاپخانه به پایان رسید و با دریافت تسهیلات، ماشین‌آلات مورد نیاز بلافاصله وارد و نصب خواهد شد. همچنین در نشست شورای اشتغال، اعضای این شورا موافقت خود را با پرداخت تسهیلات به آب شیرین کن‌های بندرلنگه و سیریک و یک هتل چهارستاره در شهر بندرعباس اعلام کردند.