دنیای اقتصاد - اصفهان - فرزانه احمدی: معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به پیشتازی این استان در اجرای طرح مسکن مهر گفت: اصفهان، جزو استان‌های برتر کشور از لحاظ تعداد واحدهای مسکن و نیز پیشرفت فیزیکی آنها است. ابوالفضل صومعلو در جلسه شورای مسکن استان اصفهان یادآورشد: اجرای طرح‌های زیربنایی برای طرح مسکن مهر از جمله وظایف دستگاه‌های خدمات رسان محسوب می‌شود.

بر اساس این خبر در حالی که معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی بر تامین تاسیسات زیربنایی پروژه مسکن مهر توسط مسوولان دستگاه‌های خدمات رسان تاکید کرد، اما معاون امور عمرانی استانداری اصفهان اذعان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با مشکلات زیادی اعتبار تاسیسات زیربنایی طرح را تامین کردند تا از توقف آن جلوگیری کنند.وی با بیان اینکه تاکنون ۱۳ میلیارد تومان به منظور تامین تاسیسات زیربنایی طرح مسکن مهر استان پرداخت شده است، تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با مشکلات زیادی این اعتبار را تامین کردند.

سیدجمال الدین صمصام شریعت با بیان اینکه استان اصفهان در۹ ماه امسال ۸۰ میلیارد تومان مازاد بر مالیات استان به خزانه واریز کرده است، گفت: در صورتی که این میزان پول به استان عودت شود، استانداری اصفهان آمادگی کامل دارد تا اعتبار اجرای تاسیسات زیربنایی این پروژه را یکجا پرداخت کند.

وی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی باید به این منظور سهم استان اصفهان را برای اجرای طرح‌های زیربنایی مسکن مهر افزایش دهد.

صمصام شریعت خاطرنشان کرد: هم‌اینک یک چهاردهم مسکن مهر کشور در استان اصفهان در حال احداث است.

وی معاف نبودن مسکن مهر از مالیات را از مهمترین مشکلات استان در این خصوص عنوان و اضافه کرد: طبق مصوبات هیات دولت در اجرای طرح مسکن مهر، در ۷۰‌درصد استان‌ها این مالیات دریافت نمی‌شود.

معاون امور عمرانی استانداری اصفهان تصریح کرد: این موضوع فراتر از استان اصفهان است و باید در این خصوص یک هماهنگی با وزارت راه و شهرسازی و اقتصاد و دارایی انجام شود تا یک رویه واحد در کشور حاکم شود.