دنیای اقتصاد- شاهرود - عباسعلی حسین‌پور: دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان گفت: طرح‌های مصوب سفر اول هیات دولت به شهرستان شاهرود با پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصد در حال اجرا هستند. ایرج کارخایی با بیان این مطلب افزود: بسیاری از طرح‌های مصوب این سفر در شهرستان شاهرود پیشرفت فیزیکی صد درصدی دارند.

وی، ساخت سالن ورزشی شهرک شهیدبهشتی و بهارستان شاهرود، تحت پوشش قرار گرفتن روستاهای فاقد پوشش تلویزیونی استان، واگذاری۵۲۳۴ تلفن ثابت، ساخت کابل فیبرنوری در مسیر میامی - بیارجمند، بردسکن و ساخت و تجهیز ستاد مرکزی مدیریت حوادث اورژانس استان را از پروژه‌های مصوب دور نخست سفر ریاست‌جمهوری به شاهرود دانست.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان، توسعه و تجهیز بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی فاطمیه شهرستان شاهرود را از دیگر پروژه‌های مصوب سفر نخست ریاست‌جمهوری برشمرد و افزود: اعتبار مصوب شده این طرح ۳۱۰ میلیارد ریال است.

کارخایی همچنین یاد آور شد: ساخت سالن ورزشی در بیش از ۱۲ روستای شهرستان شاهرود با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های مصوب سفر هیات دولت است که صد درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی در ادامه به تشریح مصوبات سفر دوم پرداخت و اظهار کرد: توسعه ایستگاه اصلاح‌نژاد شمال شرق- طرود شاهرود، گازرسانی به شهر میامی و احداث ساختمان فرستنده متوسط قدرت تلویزیونی از مصوبات دور دوم سفر هیات دولت به شاهرود است.

وی از پیشرفت ۵۰ درصدی بخش سوختگی ده تختخوابی بیمارستان شهرستان شاهرود خبر داد و گفت: اعتبار مصوب این پروژه نیز ۳۰ میلیارد ریال بوده است.

کارخایی همچنین تصویب پژوهشکده گیاهان دارویی با تاکید بر گیاهان مناطق کویری را از پروژه‌های مصوب دور سوم ریاست‌جمهوری به شاهرود عنوان کرد و افزود: اعتبار مصوب برای این طرح ۱۰ میلیارد ریال است و این طرح تاکنون پنج درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان، گازرسانی به شهر بیارجمند، اجرای عملیات بیابان‌زدایی و دایر کردن دو هزار و ۳۵۲ پورت پرسرعت دیتا را از دیگر طرح‌های مصوب سفر سوم هیات دولت به شهرستان شاهرود عنوان کرد.

وی در پایان از تکمیل سیلوی ۱۰هزار تنی شاهرود تا پایان سال ۹۱ خبر داد و گفت: اعتبار این طرح ۳۰ میلیارد ریال است و تاکنون پنج درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.