دنیای اقتصاد - مشهد - فاطمه رمارم: مدیر شعب بانک سپه استان خراسان رضوی ضمن اشاره به برنامه‌ریزی گسترده این بانک برای حضور پرقدرت در عرصه‌های کلان اقتصادی و بانکداری الکترونیک به تشریح عملکرد این بانک در سطح استان خراسان و تسهیلات پرداختی به بخش‌های مولد و اشتغالزا و رفع نیازهای ضروری مردم استان پرداخت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، سعید عسکری گفت: آنچه بیش از همه، بانک سپه در سطح استان خراسان رضوی دنبال می‌کند کمک به فعالیت‌های اشتغالزا و مولد، همچنین آبادانی و توسعه آن و رفع نیازهای ضروری مردم است.

پرداخت تسهیلات به بخش‌های مولد

عسکری با بیان اینکه بانک سپه استان خراسان رضوی تا کنون بیش از ۱۸۲۹ میلیارد ریال به بخش‌های مولد استان در قالب طرح‌های زود بازده تسهیلات پرداخت کرده است، گفت: از جمع تسهیلات فوق ۱۴۰۴ میلیارد ریال به بخش صنعت و معدن، ۴۳ میلیارد ریال به بخش کشاورزی، ۲۷ میلیارد ریال به بخش خوداشتغالی، ۳۵ میلیارد ریال به بخش گردشگری استان و ۴۹ میلیارد ریال نیز به بخش خدمات تسهیلات پرداخت شده است.

ایجاد ۱۰ هزار شغل جدید

مدیر شعب بانک سپه استان خراسان رضوی با بیان اینکه تنها با تسهیلات پرداختی بانک سپه به بنگاه‌های زود بازده بیش از ۱۰ هزار و ۵۴۲ فرصت شغلی جدید ایجاد شده است، اظهار کرد: این اقدام به منظور استراتژی اصلی بانک سپه که همان کمک به بخش‌های مولد و اشتغالزا است صورت گرفته و با قدرت در عرصه کلان اقتصادی ادامه پیدا خواهد کرد.

پرداخت تسهیلات خود اشتغالی

عسکری در ادامه میزان تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی پرداختی بانک سپه استان خراسان رضوی طی سال ۸۹ و ۹۰ را بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این بانک ۳۷ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال در سال گذشته و بیش از ۱۲ میلیارد و ۱۱۵ میلیون ریال در سال‌جاری تسهیلات خوداشتغالی و ۱۶۱۰ میلیون ریال نیز تسهیلات به بخش مشاغل خانگی پرداخت کرده تا زمینه‌ساز ایجاد فرصت‌های شغلی و بالا رفتن سطح رفاه مردم استان شود. وی به کمک بانک سپه استان خراسان رضوی به بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: برای حمایت از این بخش مولد و ارزش آفرین، بانک سپه استان ۸۸ میلیارد و ۸۸ میلیون ریال به باغات و گلخانه‌های استان تسهیلات پرداخت کرده است.

پرداخت تسهیلات نوسازی مسکن روستایی

عسکری در بخش دیگری از این گفت‌وگو به بیان تلاش بانک سپه استان برای کمک به نوسازی مسکن روستاییان پرداخت و گفت: طی سال‌جاری با تلاش‌های صورت گرفته بانک سپه استان ۷۵۸ میلیون ریال تسهیلات به منظور نوسازی و بهسازی مسکن روستایی به این قشر زحمتکش پرداخت کرده است.

پرداخت ۹۷ میلیارد ریال تسهیلات به بخش تعاونی

مدیر شعب بانک سپه استان خراسان رضوی با بیان اینکه این بانک بالغ بر ۹۷ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال تسهیلات به تعاونی‌های مولد استان تسهیلات پرداخت کرده است، اظهار کرد: از این میزان تسهیلات بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال به تعاونی‌های معرفی شده توسط اداره تعاون استان و ۸۴ میلیارد و ۹۹۵ میلیون ریال نیز به تعاونی‌های کشاورزی استان تسهیلات پرداخت شده است.

تسهیلات قرض‌الحسنه

عسکری در ادامه با اشاره به تلاش بانک سپه استان برای رفع نیازهای ضروری مردم گفت: با توجه به اهمیت این موضوع و در راستای توجه به مردم شریف استان این بانک در سال گذشته و سال‌جاری مجموعا ۵۴۱ میلیارد و ۴۴۷ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کرده است.

پرداخت تسهیلات به بافت‌های فرسوده

عسکری توجه بانک سپه استان خراسان رضوی به بازسازی بافت‌های فرسوده را ویژه دانست و گفت: با توجه به اهمیت موضوع، این بانک طی سال‌جاری تاکنون ۳۴ میلیارد و ۶۶۱ میلیون ریال تسهیلات به منظور بازسازی بافت‌های فرسوده پرداخت کرده است.

رشد ۷۲۹ درصدی نصب دستگاه کارت‌خوان

مدیرشعب بانک سپه استان خراسان رضوی با بیان اینکه تعداد دستگاه‌های کارت خوان (POS) بانک سپه از ۱۴۰۰دستگاه در سال۸۹ به ۱۳ هزار دستگاه در سال ۹۰ افزایش یافته است، اظهار کرد: با اضافه شدن ۱۱۶۰۰ دستگاه کارت خوان در سال‌جاری، بانک سپه استان رشد ۷۲۹ درصدی در نصب این دستگاه را در سال‌جاری نسبت به سال گذشته تجربه کرد. عسکری تعداد دستگاه‌های خودپرداز (عابربانک) بانک سپه در سطح استان را در سال ۸۹ بیش از ۹۹ دستگاه عنوان کرد و گفت: این تعداد در سال ۹۰ به ۱۱۶ دستگاه رسیده است. وی افزود: با این اقدام تقریبا تمام شعب بانک سپه در سطح استان خراسان رضوی مجهز به دستگاه خودپرداز شده است. مدیر شعب بانک سپه استان خراسان رضوی اظهار کرد: علاوه بر دستگاه‌های خودپرداز نصب شده در شعب استان، تعداد ۴۴ دستگاه خودپرداز نیز در مراکز تجاری و زیارتی نصب شده تا امکان خدمات دهی به مشتریان سهل‌تر شود.

تلاش برای رشد و پویایی استان

مدیرشعب بانک سپه استان خراسان رضوی در ادامه به بیان دیدگاه و استراتژی کلان تدوین شده در بانک سپه پرداخت و اظهار کرد: تمام سعی خانواده بزرگ بانک سپه کمک به تحقق اهداف کلان اقتصادی و اجرایی پروژه‌های استراتژیک کشور است. وی افزود: بدون شک با وجود سیستم بانکی قدرتمند، توانا و اثرگذار در عرصه پولی، می‌توان به داشتن اقتصادی توسعه یافته و بالنده امیدوار بود. عسکری گفت: با توجه به این مهم بانک سپه تمام تلاش و امکانات و توانایی‌های خود را بسیج کرده تا بتواند بیش از گذشته در عرصه‌های استراتژیک اقتصادی اثرگذار باشد.