دنیای اقتصاد - مشهد - معصومه چنارانی: معاون برنامه‌ریزی، توسعه و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در ۹ ماه نخست سال جاری صدور ۸۰۲ مجوز تاسیس و توسعه صنعتی صادر شد. وی افزود: در صورت بهره‌برداری از این طرح‌ها پیش‌بینی می‌شود ۲۷ هزار و ۱۰۷ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ۲۰ هزار و ۳۳۸ نفر اشتغال مستقیم فراهم شود.

وی افزود: مجوزهای صادرشده در زمینه‌های کانی فلزی و غیر‌فلزی، شیمیایی، چاپ و انتشارات، کاغذ و محصولات کاغذی، پوشاک و منسوجات، غذایی و آشامیدنی، لاستیک و پلاستیک، فلزات اساسی، ماشین‌آلات و تجهیزات، بازیافت، وسایل نقلیه موتوری، رادیو و تلویزیون و ابزار پزشکی به سرمایه‌گذاران اعطا شده است.

همچنین معاون امورمعادن واکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان نیز با اشاره به بهره‌برداری از ۴۶ معدن جدید با ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۴۰ میلیون تن مواد معدنی در ۹ ماه گذشته اظهار کرد: بهره‌برداری از این طرح‌ها ۲۲۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۴۰۰ نفر را به دنبال خواهد داشت.

ابوالقاسم باقری افزود: میزان استخراج سالانه معادن فوق ۶۹۰ هزار تن شامل مواد معدنی سنگ آهن، مس، خاک صنعتی، سنگ‌آهک، کرومیت، سنگ گچ، گچ خاکی ، سیلیس و سنگ‌های تزئینی است.