دنیای اقتصاد ـ‌کرمان ـ‌ مرجان ضیایی: مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمان از واگذاری چهار هزار و ۳۴۲ پورت اینترنت پرسرعت در هفته‌های گذشته در کرمان خبر داد و افزود: دانشگاه‌های مرجع استان هم شامل ۲۹ شعبه اصلی دانشگاهی و ۲۸۳ آموزشگاه به پورت اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند. علیرضا مهدوی گفت: در همین زمینه یک هزار و ۳۰۰ آموزشگاه نیز به این شبکه اتصال خواهند یافت. وی به برخورداری یک هزار و ۲۹۵ شعبه بانکی استان کرمان از خدمات دیتا اشاره کرد و افزود: در حال حاضر، ۷۴۴ هزار و ۹۴۴ شماره تلفن ثابت ‌و ۶۸۲ مرکز تلفن ثابت در استان کرمان فعال است و ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان به ۵۸/۲۴ رسیده است.

مهدوی در ادامه با اشاره به واگذاری یک میلیون و ۶۷۱ هزار شماره تلفن همراه و فعالیت۷۹۲ ایستگاه تلفن همراه شهری و روستایی در استان، ضریب نفوذ تلفن همراه در کرمان را ۳۵/۵۵ درصد اعلام کرد. مهدوی در ادامه گفت: تاکنون ۱۲ میلیارد ریال برای تامین زیرساخت‌های مخابراتی مسکن مهر کرمان هزینه شده که هفت میلیارد ریال آن مربوط به شهر کرمان است.

وی طرح جدید مخابراتی با عنوان هشت ستاره و راه‌اندازی مرکز کال سنتر کرمان برای نخستین بار در کشور را از خدمات جدید شرکت مخابرات استان به کرمانی‌ها برشمرد.