دنیای اقتصاد - کرج - مجید طاهرخانی: طی ۹ ماه گذشته سال‌جاری ۳۰۰ میلیارد تومان مالیات در استان البرز وصول شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳۵ درصد رشد نشان می‌دهد. رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان البرز با اعلام این خبر افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال این رقم به حدود ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

دکتر کیومرث امیری با بیان این نکته که به دنبال استان شدن البرز و همزمان با قانون بودجه سال ۹۰، خزانه داری البرز به استقلال اداری و مالی خود دست یافته است، تصریح کرد: تمام دریافتی‌ها و پرداختی‌ها که تا آن زمان در تهران متمرکز بود، اکنون در خود استان البرز صورت می‌گیرد. وی گفت: خوشبختانه احکام ذی‌حسابی‌ همه دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها صادر و آنها در محل‌های مربوطه مستقر و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان البرز با اشاره به توانمندی‌های ذی‌حسابان استان افزود: تمامی همکارانی که به این کار گمارده شده‌اند از صد درصد مدارج علمی مرتبط برخوردارند. دکتر امیری همچنین با اشاره به اینکه درآمدهای پیش‌بینی شده سال‌جاری رشد

قابل توجهی داشته‌اند، از مشارکت فعال مردم استان البرز در پرداخت مالیات خود قدردانی کرد و آن را نشانه تایید مقام مدیریتی استان دانست.

او، با بیان اینکه اعتبارات تمام طرح‌های استان از محل همین درآمدها تامین می‌شود، افزود: سهم دولت نیز در این اعتبارات بسیار عالی بوده و به روند اجرای طرح‌ها سرعت بخشیده است.

وی در ادامه، شکل‌گیری دو نهاد تحت عنوان ستاد سرمایه‌گذاری و مرکز خدمات سرمایه‌گذاری را یادآور شد و گفت: ستاد سرمایه‌گذاری استان به ریاست استاندار و نایب‌رییسی سازمان امور اقتصادی و دارایی تشکیل شده و فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گفته وی، چنانچه مدیری بخواهد در این خصوص سرمایه‌گذار را سرگردان و در کار او مانع ایجاد کند، این ستاد به شدت با او برخورد خواهد کرد. رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان البرز بیان کرد: این ستاد مسوولیت رسیدگی به شکایات سرمایه‌گذاران، حذف مقررات غیرضروری و دست و پاگیر، تسهیل شرایط دریافت مجوزها و شفاف سازی فعالیت‌های اقتصادی را به عهده دارد. دکتر امیری وظیفه مرکز خدمات سرمایه‌گذاران خارجی را اطلاع رسانی و ارائه مشورت‌های لازم به سرمایه‌گذاران خارجی و در واقع مکمل ستاد سرمایه‌گذاری عنوان کرد.

بنا به اظهار رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان البرز، هم‌اکنون حدود ۱۵ مورد سرمایه‌گذاری خارجی در استان در حال انجام است و انتظار می‌رود تا پایان سال‌جاری این رقم به ۲۰ مورد سرمایه‌گذاری افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ درصد صنایع کشوردر استان البرز مستقر است، اظهار امیدواری کرد وجود این تعداد صنایع در استان بتواند سهم درآمد آن را به میزان قابل‌ملاحظه‌ای افزایش دهد. امیری با اشاره به اینکه سهم کسبه استان نسبت به تامین درآمد آن، سهم ناچیزی است، بر لزوم وصول منابع جدید مالیاتی تاکید کرد.

وی رصد برنامه‌های جاری و جذب سرمایه‌گذاران خارجی را از اولویت‌های این سازمان در استان عنوان کرد.

رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان البرز با اشاره به مشکل بعضی از صنایع و واحدهای تولیدی در استان آمادگی این سازمان را برای رفع مشکلات مالیاتی آنها مورد تاکید قرار داد. دکتر امیری، بر نقش صنعت بیمه در توسعه صنعتی استان نیز تاکید و اضافه کرد: مسائل کاری در حوزه بیمه‌ها زیاد است و در تلاش هستیم تا مشارکت صنعت بیمه در توسعه اقتصادی و شفاف‌سازی عملکرد آنها و نیز وظایفی را که نسبت به مردم دارند، پررنگ‌تر کنیم.