دنیای اقتصاد - بندرعباس - کاظم محمدیان: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از مذاکرات درخصوص راه‌اندازی دهکده‌های سلامت توسط ژاپنی‌ها در جزیره قشم خبر داد. مهندس اسفندیار حیدری پور در دیدار با سفیر کشور ژاپن در ایران گفت: قابلیت‌های تجاری، صنعتی و گردشگری کشورمان را می‌توان در مقیاسی کوچک‌تر در جزیره قشم مشاهده کرد و این فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاران خارجی محسوب می‌شود.

وی افزود: سرمایه‌گذاران ژاپنی می‌توانند در حوزه‌های اکوتوریسم، نفت و گاز، IT و تجارت و نیز فعالیت‌های گردشگری سلامت با استفاده از امکانات و تسهیلات ویژه منطقه آزاد قشم در این منطقه سرمایه‌گذاری کنند.

وی بیان کرد: این سازمان آمادگی دارد برای توسعه روابط اقتصادی با فعالان و سرمایه‌گذاران ژاپنی، تفاهم‌نامه همکاری امضا و اجرا کند.

حیدری‌پور گفت: جاذبه‌های گردشگری و اکوتوریسم قشم نیز با توجه به وجود تنها ژئوپارک ایران و خاور میانه در این جزیره، بهترین فرصت برای جذب گردشگران ژاپنی به شمار می‌رود. سفیر کشور ژاپن در ایران نیز در این دیدار گفت: ژاپن آماده توسعه روابط و همکاری با منطقه آزاد قشم در زمینه توریسم، تبادلات دانشگاهی و فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی است.