دنیای اقتصاد - کرج - مجید طاهرخانی: استان البرز با ظرفیت ذخیره‌سازی ۶۲۹ هزار تن گندم مقام اول را در سطح کشور دارا است.

سید عیسی سید آقایی، مدیرکل غله استان البرز در جلسه شورای هماهنگی آرد و نان استان در محل فرمانداری کرج با بیان این مطلب افزود: در ۹ ماه گذشته سال‌جاری حدود ۲۴۸ هزار تن گندم از ۱۸ استان کشور وارد استان البرز شده که ۱۳۰ هزار تن از این مقدار مربوط به استان‌های گلستان، خوزستان و فارس بوده و بقیه از دیگر استان‌ها وارد شده است. وی به میزان کیفیت گندم استان البرز اشاره کرد و گفت: گندم مصرفی در این استان نسبت به دیگر استان‌های کشور از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است، طوری که میزان سن زدگی در آن از ۶ درصد در سال گذشته به ۵/۱ درصد در سال‌جاری تقلیل یافته است. سید آقایی با اشاره به اینکه با اجرای طرح هدفمند‌سازی یارانه‌ها، ماهانه ۳۰ درصد در مصرف آرد در استان صرفه جویی شده است، یادآور شد: میزان مصرف از

۱۸ هزار تن پیش از هدفمندی یارانه‌ها به ۱۲ هزار و ۶۰۰ تن بعد از هدفمندی کاهش یافته و در این راستا نیز ماهانه دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان صرفه جویی شده است.

مدیرکل غله استان البرز میزان گندم تضمینی خریداری شده از کشاورزان استان را در سال‌جاری بیش از ۵۱ هزار تن به ارزش بیش از ۱۸۱ میلیارد تومان عنوان کرد.

وی، همچنین میزان گندم فروخته شده به کارخانه‌ها را در همین مدت ۲۷۸ هزار و ۶۰۰ تن اعلام کرد.

سید آقایی در خصوص ارتقای کیفیت نان و بهسازی نانوایی‌های کرج اظهار کرد: برای این منظور به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در دست پیگیری است.