دنیای‌اقتصاد- زنجان- اسدالله قربان زاده: در حال حاضر در استان زنجان یک هزار و ۳۵ واحد صنعتی فعالیت دارند.

ناصر فغفوری، معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اعلام این خبر اظهار کرد: این واحدها برای ۳۲ هزار و ۷۹ نفر فرصت شغلی فراهم کرده است. وی میزان سرمایه‌گذاری‌ در واحد‌های صنعتی فعال استان را ۱۷ هزار و ۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: استان زنجان در سال‌جاری رشد مناسبی در میزان سرمایه‌گذاری‌ها داشته است.

فغفوری، اظهار کرد: در طول دو سال اخیر حدود ۲۰ درصد از واحد‌های غیر‌فعال صنعتی در استان زنجان با تمهیدات استاندار و معاونت برنامه‌ریزی فعالیت مجدد خود را آغاز کرده‌اند.

این مقام مسوول، با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد از واحد‌های فعال صنعتی در استان با ظرفیت مناسب و توجیه اقتصادی فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: حدود ۶۰ درصد از واحد‌های موجود با ظرفیتی کمتر از ظرفیت اسمی فعالیت دارند. وی، با اشاره به بررسی‌های صورت گرفته، اعلام کرد: در حال حاضر از میان واحد‌های صنعتی موجود در زنجان حدود ۴۰ واحد صنعتی نیاز فوری و ضروری به حدود یک هزار میلیارد ریال سرمایه در گردش دارند تا علاوه بر حفظ اشتغال موجود، زمینه اشتغال برای یک هزار و ۲۰۰ نفر دیگر را فراهم کنند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: واحد‌های صنعتی دیگر نیز به تزریق حداقل ۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش نیاز دارند که این سرمایه به منظور استفاده از ظرفیت خالی تولید و انجام حداقل بازسازی و نوسازی خطوط تولید است.

وی پیش‌بینی کرد: در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز واحدهای صنعتی تعداد بیشتری از تعهد اشتغال سالجاری یعنی ۳ هزار و ۳۵۰ نفر تحقق یابد. فغفوری، به تفکیک میزان ۴۲۲ هکتار زمین در شهرک صنعتی علی آباد اشراق اشاره کرد و گفت: در آینده نزدیک سند برای زمین‌های این شهرک صادر خواهد شد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اضافه کرد: سند تفکیکی برای ۵۰ هکتار زمین در شهرک صنعتی طارم و ۵۰ هکتار نیز ‌در شهرک صنعتی شهرستان خرم‌دره صادر شده و مابقی در دست اقدام است.