دنیای اقتصاد - کرج - مجید طاهرخانی: برای ساماندهی بخش خصوصی و رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی در استان البرز، سه کمیسیون صنعت و معدن، بازرگانی و حمل و نقل و امور گمرکی در اتاق بازرگانی این استان تشکیل شد و فعالیت خود را آغاز کرد. رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان البرز در نشست مشترک هیات‌رییسه اتاق با مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک صنعتی سپهر در نظر آباد این مطلب را اعلام کرد.مهندس حسین طوسی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در ۷ ماه گذشته از زمان تاسیس این اتاق در استان البرز افزود: علاوه بر نشست‌هایی که با مسوولان اجرایی و ارگان‌های ذی‌ربط در ارتباط با اهداف و برنامه‌ها برای ساماندهی بخش خصوصی برگزار شد، ضمن برقراری یک ارتباط نزدیک با آنها موفق شدیم معوقات بانکی تعداد زیادی از واحدهای صنعتی و تولیدی را پیگیری و به نتیجه برسانیم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر نیز اولین کاری که باید انجام شود این است که در نشست رودررو با مسوولان اجرایی و بازگو کردن مسائل و مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان با توجه به اختیاراتی که در اجرای بند ۲۸ قانون به اتاق بازرگانی و صنایع و معادن داده شده، بتوانیم گامی‌در جهت رفع مشکلات و روشن شدن تکلیف معوقات بانکی آنها برداریم.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان البرز بر لزوم ایجاد برقراری ارتباط نزدیک بین این اتاق و صاحبان صنایع و نیز ایجاد یک تشکل صنعتی در این اتاق تاکید کرد و افزود: این تشکل به عنوان بازوی اجرایی اتاق قادر است مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی را پیگیری و به نتیجه برساند.

طوسی در این نشست با اشاره به مساله قاچاق و واردات بی‌رویه کالاهای خارجی تصریح کرد: تردیدی نیست که قاچاق، بسیاری از صنایع حتی صنایع دستی را نابود و فرصت‌های اشتغال در کشور را گرفته است.در نشست یاد شده مدیرا ن واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرک مسائل و مشکلات خود را در ارتباط با کمبود مواد اولیه، عدم نقدینگی، معوقات بانکی، سوخت، عوارض گمرکی و قوانین دست و پا گیر مطرح و خواستار رفع آنها شدند.آنان در این نشست همچنین بر تک‌نرخی کردن ارز تاکید کردند.

رییس اتاق بازرگانی و اعضای هیات رییسه این اتاق پیش از نشست از شرکت پروزن، پارمین جامه، کارخانه جمع ساز و شرکت آتی برتر بازدید و از نزدیک با نحوه فعالیت و مسائل و مشکلات آنها آشنا شدند.

در دیدار از کارخانه جمع‌ساز؛ بزرگ‌ترین کارخانه ساخت چراغ اتومبیل در خاورمیانه، مهندس هنری قائم مقام این شرکت گفت: هم اکنون ۷۰۰ نفر در این کارخانه مشغول به کار هستند و سالانه ۷ میلیون چراغ انواع ماشین‌های ساخت ایران در آن تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد مواد اولیه این کارخانه از خارج تامین می‌شود، افزود: این واحد در حال حاضر با ۶۰ درصد ظرفیت کار می‌کند.همچنین در دیدار از کارخانه پروزن، مهندس فرشید غلامحسینی مدیر داخلی این شرکت اظهار کرد: این شرکت که در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع ساخته شده با حدود ۱۳ هزار تن ظرفیت در سال هم‌اکنون سالانه ۹ هزار تن لایه سنگین ای پی دی ام تولید می‌کند که ۱۰ درصد آن به ترکیه، فرانسه، لهستان و چین صادر می‌شود.

در دیدار اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی از شرکت آتی برتر تولیدکننده مواد غذایی نیز عنوان شد، شرکت یاد شده که ۱۰ هزار تن در سال ظرفیت دارد، به خاطر کمبود مواد اولیه هم اکنون تنها با۲۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کند.

در دیدار از شرکت تولیدی - بازرگانی پارمین جامه نیز اعلام شد که این واحد با ۳۵۰ نفر نیرو و تولید سالانه ۷۰۰ هزار ثوب انواع پوشاک جین هم اکنون با ظرفیت بالایی در حال فعالیت است.