دنیای اقتصاد - کرمانشاه - الهام اکبری: استاندار کرمانشاه گفت: با اقدامات انجام شده و در حال انجام، شاهد آن خواهیم بود که استان کرمانشاه جایگاه واقعی خود را به عنوان مرکزیت غرب کشور به دست آورد. سید دادوش هاشمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر در جای‌جای این استان طرح‌های بسیاری در بخش‌های مختلف در حال اجرا است و با این اقدامات آینده روشنی برای این استان متصور است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی مسیر کرمانشاه - خسروی راه آهن غرب اظهار کرد: این پروژه در واقع هدیه سفر رهبری به مردم این استان بود.هاشمی با بیان اینکه ترک تشریفات این پروژه در کوتاه‌ترین زمان اخذ و قرارگاه خاتم الانبیا(ص) به عنوان پیمانکار این پروژه انتخاب شد، گفت: هم‌اکنون اجرای این پروژه در سه نقطه شروع شده است. وی با بیان اینکه همه باید به اجرای سریع این طرح کمک کنیم، گفت: مسیر کرمانشاه - خسروی راه آهن غرب در مدت زمان کوتاهی به بهره برداری می‌رسد. استاندار کرمانشاه همچنین از شروع عملیات تعریض گردنه پاطاق خبر داد و گفت: این پروژه هم از برکات سفر رهبری بود که معظم له در سفر به استان فرمودند باید سریعا تعیین تکلیف شود و هم‌اکنون اجرای آن آغاز شده است. وی با بیان اینکه در سفر مقام معظم رهبری به استان مصوبات ارزشمندی برای توسعه کرمانشاه به تصویب رسید، گفت: پیگیریم این طرح‌ها در لایحه بودجه سال آینده قرار گیرند و زودتر اجرایی شوند. هاشمی به وضعیت پروژه‌های مسکن مهر استان کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: اگر چه دراین استان اجرای این طرح‌ها با تاخیر آغاز شد و باید کسانی که در این خصوص تعلل کرده‌اند به مردم پاسخگو باشند، اما اکنون روند کار به خوبی پیش می‌رود و با کیفیت‌ترین پروژه‌های مسکن مهر در استان کرمانشاه در حال ساخت است. وی در پاسخ به اینکه زمان افتتاح پروژه‌های مسکن مهر این استان چه وقت فرا می‌رسد، گفت: این خانه‌‌ها اکنون در مرحله نازک کاری هستند.

هاشمی افزود: طی چند ماه آینده در فاز اول پنج تا شش هزار واحد مسکن مهر در استان کرمانشاه افتتاح می‌شود. وی در ادامه با اشاره به پیگیری‌ها برای افزایش پروازها از فرودگاه کرمانشاه گفت: اخیرا پرواز اصفهان و شیراز به پروازهای فرودگاه کرمانشاه اضافه شده و پیگیریم پرواز خارجی به نجف اشرف و پروازهای داخلی تبریز، ساری، رشت و کیش را هم راه‌اندازی کنیم.

وی اشاره‌ای هم به پروژه‌های عمران شهری شهر کرمانشاه داشت و گفت: به‌دلیل اینکه شهرداری کرمانشاه تمکن مالی لازم را ندارد از منابع استان نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های عمران شهری نظیر ساخت تقاطع‌های غیرهمسطح، ساماندهی چم بشیر، ساماندهی قره سو و... اختصاص داده‌ایم و هم‌اکنون این کارها در حال انجام است. وی اظهار امیدواری کرد با افزایش درآمدهای شهرداری دیگر لازم نباشد از منابع استانی برای این پروژه‌ها صرف کنیم.

هاشمی با بیان اینکه کرمانشاه شهری یک میلیون نفری و مرکز غرب کشور است و باید سامان یابد، بر انتقال مشاغل مزاحم به خارج شهر، بهبود وضعیت شهربازی کرمانشاه، حل مشکل ترافیک و تسریع در اجرای تله کابین تاکید و از مسوولان شهرداری و شورای شهر خواست در این خصوص اقدام کنند. هاشمی همچنین به شروع عملیات اجرایی مسیر منوریل کرمانشاه اشاره کرد.

وی گفت: اگر چه اجرای این پروژه‌ها برای مردم مشکلاتی ایجاد کرده، اما مشکلات کوتاه‌مدت است و به واقع کاری اساسی در کرمانشاه در حال انجام است که نتایج آن بعدا مشخص می‌شود.