آینده صنعت برق درخراسان جنوبی شکوفا است

دنیای اقتصاد - بیرجند- محمد قربانی: معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: به‌رغم رشد ۷ درصدی تولید برق و با اقدامات صورت گرفته در مدیریت مصرف و اجرای هدفمند سازی یارانه‌ها بیش از ۹ درصد در مصرف برق کشور صرفه‌جویی شده است. مهندس غلامرضا خوش خلق در جلسه هماهنگی مدیران صنعت برق استان در بیرجند گفت: با همدلی و همکاری مردم و اجرای هدفمند سازی یارانه‌ها و مدیریت مصرف نسبت به سال گذشته در انرژی برق صرفه‌جویی داشته‌ایم.

۶۳هزار مگاوات ظرفیت منصوبه صنعت برق کشور

وی ظرفیت منصوبه صنعت برق کشور را۶۳ هزار مگاوات عنوان کرد وگفت: سالانه بیش از۵ هزار مگاوات به این ظرفیت افزوده می‌شود که متناسب با این روند خطوط انتقال، فوق توزیع و شبکه‌های توزیع در کشور توسعه می‌یابد.

وی با بیان اینکه تابستان گذشته ۴۲ هزار و ۲۴۸ مگاوات پیک کشور را به‌رغم تابستان گرم مدیریت کرده‌ایم، اظهار کرد: این میزان انرژی برق ازطریق بیش از ۷۰۰ هزار کیلومتر شبکه در سطح کشور توزیع شده است.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با قدردانی از همکاری مردم درمدیریت مصرف خاطرنشان کرد: در تابستان گذشته با تلاش‌های صورت گرفته در بخش‌های تولید، انتقال، توزیع شرایط خوبی را پشت سرگذاشته‌ایم و انرژی برق بدون هیچ محدویتی عرضه شد.

کاهش ۵۶/۱ درصدی تلفات برق

مهندس خوش خلق در ادامه با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته روند نزولی تلفات را در صنعت برق کشور شاهد هستیم، از کاهش ۵۶/۱ درصدی تلفات در سال ۸۹ نسبت به سال قبل از آن خبر داد و گفت: این میزان از ۴/۱۷ درصد به ۴۹/۱۵ درصد کاهش یافته است.

خوش‌خلق بر ارتقای کیفیت خدمات به مردم تاکید کرد و افزود: با اقدامات انجام شده از جمله توزیع بیش از ۱۰۰ میلیون لامپ کم مصرف طی سالیان گذشته، انعقاد تفاهمنامه با اصناف و آموزش‌های مداوم و اجرای برنامه‌های فرهنگی شاهد صرفه‌جویی قابل ملاحظه و مدیریت مصرف در کشور بوده‌ایم.

۲۶ میلیون مشترک برق

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با بیان اینکه بیش از ۲۶ میلیون مشترک در کشور از انرژی برق استفاده می‌کنند، اظهار کرد: ۸۰ درصد مشترکان خانگی هستند که یک سوم مصرف کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

خوش‌خلق با اشاره به اینکه یک سوم مشترکان در سایر مصارف تجاری، کشاورزی و صنعتی هستند، یادآور شد: طی سال‌های گذشته شاهد رشد قابل توجه مشترکان در مصارف صنعتی و کشاورزی بوده‌ایم‌.

آینده برقی خراسان جنوبی شکوفا است

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در ادامه گفت: به‌رغم نوپا بودن استان خراسان جنوبی، خوشبختانه زیرساخت‌های خوبی از نظر تامین برق شامل نیروگاه‌ها، خطوط انتقال از جمله خط ۴۰۰ و پست ۴۰۰ کیلو‌ولت و خطوط فوق توزیع و شبکه‌های توزیع فراهم شده است.

مهندس خوش خلق با اشاره به اینکه آینده خراسان جنوبی در صنعت برق شکوفا است، یادآور شد: اگر برق را به عنوان زیرساخت قلمداد کنیم این آمادگی وجود دارد که در زمینه‌های مختلف همگام با توسعه استان گام برداشته و بتواند تولیدات صنعتی، کشاورزی خراسان جنوبی را همراهی کند.

روند برق رسانی به مسکن مهرخراسان جنوبی جلوتر از برنامه

وی با اشاره به اجرای مسکن مهر و ضرورت سرعت در برق‌رسانی طرح‌ها در کشور گفت: خوشبختانه روند برق‌رسانی و ارائه خدمات به مسکن مهر در کشور از سایر دستگاه‌ها جلوتر است.

خوش‌خلق بیان کرد: در استان خراسان جنوبی هم روند برق رسانی به مسکن مهر از وضعیت خوبی برخوردار است و به طور کلی در پروژه‌های در حال ساخت مسکن مهر نیز شبکه‌های اصلی و توزیع و داخلی احداث شده است و در این خصوص جای نگرانی

نداریم.

وی از شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی به عنوان یکی از بهترین شرکت‌های توزیع در کشور یاد کرد و با قدردانی از زحمات و تلاش‌های همه مدیران و کارکنان صنعت برق استان، نظم، ترتیب و صرفه‌جویی اقتصادی در اجرای طرح‌ها وکاهش قابل ملاحظه تلفات را از مهم‌ترین شاخص‌های ارزیابی اعلام کرد.