دنیای اقتصاد - اصفهان - فرزانه احمدی: کاهش تصدی‌گری دولت در امور اقتصادی باید پیگیری شود. مدیرعامل گروه انتخاب با بیان این مطلب تاکید کرد: نخبگان بر این نکته اتفاق نظر دارند که مسوولیت دولت در کارها باید کمتر شود و نقش دولت بیشتر به صورت نظارتی در آید، اما متاسفانه این کار در کشور ما همچنان به نتایج لازم نرسیده است.

محمدرضا دیانی با اشاره به اینکه برای تحول اقتصادی و اجتماعی به الگوهای جدید نیاز داریم گفت: یکی از رسالت‌های گروه انتخاب ارائه الگویی در این دو حوزه است. در این زمینه یک بسته تهیه شده است تا ضمن پیشرو بودن در فعالیت‌های اقتصادی که هم‌اکنون به جهاد نیاز دارد، بتوانیم رسالت اجتماعی خود را نیز به انجام برسانیم. دیانی با بیان اینکه موسسه خیریه آلا توسط گروه انتخاب و به منظور انجام رسالت‌های اجتماعی این گروه تاسیس شده است، اظهار کرد: در امور خیریه نیاز به یک نگاه عالمانه داریم که بتواند به صورت اقناعی عمل کند و به جای امدادرسانی، به ریشه‌ها بپردازد. مدیرعامل گروه انتخاب همچنین از برگزاری نخستین همایش ملی فناوری‌های نوین در صنعت لوازم خانگی توسط این گروه خبر داد و برگزاری این همایش را در راستای دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز ۲۰ ساله و رسیدن به رتبه اول صنعتی در منطقه عنوان کرد.

دیانی در پاسخ به سوال خبرنگار «دنیای اقتصاد» پیرامون جایگاه برندهای این مجموعه در مقایسه با برندهای جهانی گفت: در رقابت با برندهای خارجی، مجموعه انتخاب تنها مجموعه‌ای است که سبد کاملی دارد.