دنیای اقتصاد - رشت - مجتبی عابدینی: سرمایه‌گذاران یونانی در دیدار از منطقه آزاد انزلی،این منطقه را یکی از مناطق بسیار مستعد ایران برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های ترانزیت و حمل‌و‌نقل بین‌المللی عنوان کردند. این سرمایه‌گذاران با اشاره به جایگاه منحصر به فرد منطقه در مسیر کریدور شمال - جنوب در دریای خزر، این مهم را نقطه قوتی بر جذابیت‌های سرمایه‌گذاری آن دانستند و اعلام کردند: ساخت بندر کاسپین بسیار حائز اهمیت است و ما خواستار تسریع در روندساخت آن به منظور حضور سرمایه‌گذاران در بخش‌های ساخت اسکله و مدیریت بهره‌برداری از اسکله‌ها، انبارداری و... هستیم.

همچنین این سرمایه‌گذاران خواهان گسترش تعاملات بخش‌های دولتی و خصوصی در حوزه‌های ترانزیتی و گردشگری شدند.معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد انزلی در این دیدار مناطق آزاد ایران را دروازه توسعه اقتصادی و پل پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی دانست.

وی افزود: هم‌اکنون این سازمان در راستای ارتقای جایگاه منطقه آزاد انزلی در مسیر کریدور شمال - جنوب، افزایش توان ترانزیتی و صنعتی کشور و همچنین افزایش مبادلات تجاری و بازرگانی از مسیر این منطقه، پروژه عظیم مجتمع بندری کاسپین را در دستور کار داشته و در فاز اول این پروژه ایجاد موج‌شکن‌های این مجتمع بندری که جزو زیرساخت‌های اساسی مجتمع است را در حال احداث دارد.

به گفته معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد انزلی؛ اجرای این پروژه زمینه‌های لازم را برای ورود و جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به منظور مشارکت در ساخت اسکله‌ها و دیگر بخش‌های مختلف این مجتمع بندری فراهم می‌کند.وی اظهار کرد: ایجاد مرکز نمایشگاهی بین‌المللی، دهکده سلامت و بیمارستان تخصصی، احداث هتل، مجموعه‌های توریستی و تفریحی، صنایع High Tech و سازگار با محیط زیست، ساخت مراکز آموزش عالی بین‌المللی و.... از دیگر زمینه‌های بسیار مستعد برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در این منطقه است.