دنیای اقتصاد - زنجان - اسدالله قربان‌زاده: مدیر شعب بانک کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه بانک کشاورزی تا پایان آبان ماه سال‌جاری، حدود ۲۳ هزار و ۷۳۲ فقره تسهیلات به مبلغ یک هزار و ۲۴۴ میلیارد و ۴۷۴ میلیون ریال در سطح استان پرداخت کرده است، گفت: تعداد تسهیلات نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴۵ درصد و مبلغ تسهیلات ۷۵ درصد رشد را نشان می‌دهد. بهزاد نیکخواه افزود: برنامه‌ریزی ما برای افزایش تسهیلات در جهت تقویت قدرت مالی کشاورزان، رشد ۸۰ درصدی نسبت به سال قبل بوده است که تاکنون ۷۵ درصد از آن محقق شده است.

نیکخواه فعالیت این بانک را عمدتا در حوزه اعتبارات خرد عنوان کرد و گفت: به منظور اینکه بند ۲۸ ماده واحده قانون بودجه سال ۹۰ را به همه فعالان بخش کشاورزی و استفاده‌کنندگان از اعتبارات خرد تعمیم دهیم، آن را به‌عنوان یک رویه قانونی به کلیه شعب ابلاغ کرده‌ایم تا کشاورزان از این ظرفیت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۸۰۰ نفر از تسهیلات‌گیرندگان خود در این خصوص به شعب بانک کشاورزی استان مراجعه کرده و پیگیر هستند، افزود: از این ظرفیت قانونی برای ۸۰ میلیارد ریال از مطالبات خود استفاده خواهیم کرد و احتمالا این رقم تا پایان سال افزایش یابد. نیکخواه طرح‌های راکد و نیمه فعال را نیز مشمول بند ۲۸ قانون بودجه سال ۹۰ عنوان کرد و افزود: منظور از طرح راکد، طرح غیرفعال نیست، بلکه طرحی است که امکان فعال‌سازی آن وجود دارد. مدیر شعب بانک کشاورزی استان در ادامه به تعدادی از اقدامات این بانک در حوزه وظایف و مسوولیت‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: اجرای طرح بانک‌پذیری کودکان و نوجوانان یا تربیت شهروند الکترونیک از جمله این اقدامات است که در این خصوص اولین کارگاه آموزشی کودکان و نوجوانان سال گذشته در زنجان افتتاح شد و دومین کارگاه نیز همزمان با روز جهانی قلم در شهرستان ابهر افتتاح گردید. وی با بیان اینکه به‌واسطه این فعالیت‌‌ها، تاکنون ۲ هزار و ۷۵۰ نفر از دانش‌آموزان مقطع راهنمایی استان تحت آموزش قرار گرفته‌اند، افزود: با افتتاح سومین کارگاه آموزشی، زنجان اولین استانی خواهد بود که دارای ۳ کارگاه برای اجرای طرح بانک‌پذیری کودکان و نوجوانان یا تربیت شهروند الکترونیک می‌باشد.