دنیای اقتصاد - قزوین - مهرداد نوری: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: واحدهای تولیدی فعال و مورد بهره‌برداری قرار گرفته در شهرک‌های صنعتی استان در دولت نهم و دهم نسبت به قبل از آن ۳ برابر رشد پیدا کرده است. عبدالقهار ناصحی افزود: پیش از آغاز به کار دولت و تا سال ۸۴، یکصد و ۶۴ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان قزوین به بهره‌برداری رسیده بود؛ در حالی که این رقم در زمان حاضر به ۳۲۹ مورد رسیده است.

وی از رشد سرمایه‌گذاری به میزان ۹/۹ برابری در واحدهای فعال در شهرک‌های صنعتی استان قزوین طی دولت نهم و دهم خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاری واحدهای مورد بهره‌برداری قرار گرفته تا سال ۸۴ در قزوین ۷۶ میلیارد و ۶۹۲ میلیون ریال بوده است که این رقم طی شش سال اخیر ۶۸۴ میلیارد و ۳۵۸ میلیون ریال می‌باشد. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین همچنین با اعلام اینکه در شش سال اخیر اشتغالزایی در شهرک‌های صنعتی قزوین ۳/۳ درصد رشد پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: تا قبل از آغاز به کار دولت نهم و دهم، چهار هزار و ۲۸۹ نفر در شهرک‌های صنعتی استان مشغول به کار بودند که این رقم در طول فعالیت دولت نهم و دهم ۱۰ هزار و ۷۸ نفر بوده است. وی همچنین با اشاره به اینکه در سال ۸۴ تعداد قراردادهای منعقده با سرمایه‌گذاران برای ایجاد واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان قزوین ۴۰۴ مورد بود، اظهار کرد: در این بخش نیز شاهد رشد ۵/۲ برابری بوده‌ایم.

این مسوول بخش صنعت استان قزوین در پایان با اشاره به اینکه طی شش سال گذشته تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین ۱/۲ برابر شده است، یادآور شد: تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی و فازهای توسعه این استان در زمان آغاز به کار دولت نهم و دهم از ۷ مورد، در حال حاضر به ۱۵ مورد رسیده است.